במיליוני שקלים

קריית חינוך חדשה ל-5,000 איש בירושלים

במקום מבנים מתפוררים עיריית ירושלים החליטה לפנות את 'הר המנדים' ברמות ולהקים קרית חינוך שתכיל מאות כיתות עבור אלפי תלמידים, בעלות אדירה של מיליוני שקלים (חרדים)

מתוך התוכניות (צילום: עיריית ירושלים)

'הר המנדים' שבשכונת רמות בירושלים ישנה את פניו ועל פי התכנון של עיריית ירושלים, המקום אמור להכיל בעתיד קרית חינוך חדשה שתמנה למעלה מ-5000 תלמידים, עשרות מוסדות ותשתיות חדשות.

אחרי שנים של נוכחות במתחם לא תקני, במבנים ישנים ומטים ליפול, עם תשתיות לקויות ומסוכנות, עיריית ירושלים החלה בימים האחרונים לפנות את מתחם 'הר המנדים' לקראת בניית קרית חינוך ענקית שתכיל כאמור מאות כיתות לימוד חדשות בהשקעה של מאות מיליוני שקלים.

המהלך של עיריית ירושלים לא פשוט, שכן למקום יש היסטוריה ארוכה ורבת שנים שהחלה כבר לפני 30 שנה, אז הוקמו במקום מבני חינוך במבנים יבילים, כאשר בהדרגה נוספו עוד ועוד מבנים.

לפני כ-20 שנה קיבלו כמה מוסדות חינוך המשתייכים לציבור החרדי, הקצאות על הגבעה והקימו במקום מבנים ארעיים, במקביל נכנסו עוד מוסדות למתחם.

לפני כ-15 שנה החלו להיכנס למקום פולשים. מוסדות לא רשמיים ולא מוכרים, ואנשים פרטיים שבנו שם מבנים ארעיים שהושכרו באופן בלתי חוקי למוסדות שחוו מצוקת מקום.

הפולשים הקימו במקום מבנים רבים ללא היתר בניה ובצורה פרוביזורית אשר פגעה בחזות העיר ובקרקע העירונית וגרמה לסיכון רב עם מתיחת כבלי חשמל ותשתיות בצורה לא תקנית.

אלפי תלמידים הגיעו מידי יום לאזור ולמדו במגוון מוסדות החינוך שהוקמו במקום בתוך קרוואנים ומבנים מאולתרים, כאשר הם סובלים מדליפות גזמים בחורף ומחום בלתי נסבל בקיץ.

לפני חמש שנים העירייה החלה לפעול ולנסות לארגן את המקום והחל תכנון של הקמת קרית חינוך במקום, כאשר המשימה הראשונה הייתה לפנות מהמקום את כל המבנים היבילים, ולבנות במתחם מבנים מוסדרים.

המבנה הראשון שהוקם במקום היה סמינר בנות אלישבע, לאחר מכן נבנה סמינר 'הסניף' - מנדלסון. אחרי שנבנו הסמינרים, החליטה העירייה לתת אור ירוק להרחבת הפרויקט ולעוד כעשרה מוסדות חינוך, כאשר במשך כל העת נמשכו המאמצים לפנות את הפולשים מהמתחם. לצורך פינוי המבנים ביקשה עיריית ירושלים והוועדה המקומית לתכנון ובניה ירושלים מביהמ"ש צווי הריסה לפינוי המתחם.

בשבועות האחרונים עיריית ירושלים ומשטרת ישראל ביצעו הידברות נרחבת עם מוסדות החינוך על מנת לערוך את הפינוי בשיתוף פעולה, ואכן לאחר שיחות ותיאומים שנעשו בין הדרגים העירוניים למוסדות החינוך, כל המתמחים פונו מהיושבים בהם ובכלל זה מכל הציוד שהיה במקום.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון אומר בסיפוק, "לפי התכניות יהיו במקום 13 מוסדות חינוך החדשים שיספקו מענה ללמעלה מ-5000 תלמידים, וזאת בנוסף לשלושת המוסדות הקיימים במקום".

עוד מוסיף ליאון: "מדובר בבשורה היסטורית אדירה למען תושבי ירושלים כולה. אחרי שנים של סבל וסיכון בטיחותי עבור אלפי תלמידים, אנו שמחים לצאת לדרך עם בניית קרית חינוך ענקית. אחרי עשרות שנים של סבל, אני שמח להוביל את המהפכה שתשרת דורות של תלמידים בירושלים".

"הצפי לסיום הפרויקט הוא בעוד 4 שנים, אני מודע למצוקה הגדולה ואני פועל באופן אישי על מנת שהעבודות ייעשו במהירות הגבוהה ביותר ועל מנת שנוכל לשכן במקום כיתות בזמן המהיר ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר