התבוללות - בחסות מדינת ישראל / טור דעה

הרב מנחם ישראלי בטור דעה על סערת "מיהו יהודי", "סעיף הנכד" שעלתה לסדר היום. "האם ישכילו המפלגות החרדיות לתקן את הנזק הנורא הזה? עדיף מאוחר מלעולם לא" (דעה)

הרב מנחם ישראלי | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

עוד בטרם אפתח את הנושא החשוב והרגיש הזה, ברצוני להודות להאי גברא רבה הלא הוא הח"כ החשוב מר בצלאל סמוטריץ' שראה לנכון להעלות על סדר היום את סוגיית "סעיף הנכד" האומלל ב"חוק השבות" האומלל, הקובע כי גם נכד של יהודי זכאי לעלות ארצה כיהודי גם אם אמו גויה.

בשנת תשי"ט (1959 למנין העכו"ם) שלח בן גוריון מכתב לכמה מראשי האומה חלקם רבנים ואדמורי"ם וחלקם משכילים אנשי רוח הוגי דעות וכו' כדי לשמוע את חוות דעתם בענין שאלת רישום ילדי נישואי תערובת כיהודים, כאשר האב יהודי והאמא לא יהודיה.

אחד הנמענים בשאלה זו היה הרבי מליובאוויטש שענה באופן הכי נחרץ (אג"ק יח. ע' רט):

א. פשוט שמסורת בת אלפי שנים המגדירה מיהו יהודי ומיהו אינו יהודי מחייבת את כלל ישראל באשר הם, ואין שום תוקף להצהרה של גוי הרוצה להירשם כיהודי, והצהרה אינה משנה את המציאות ואינה מהפכת אותו ליהודי.

ב. שאלת רישום ילדי נוכריות כיהודים בארץ ישראל, היא לא שאלה הנוגעת רק עבור תושבי ארץ הקודש, אלא שאלה עבור כל יהודי באשר הוא. שהרי אין שום חילוק בין יהודי ארץ ישראל ליהודי חו"ל מבחינת השתייכותם לעם היהודי.

ג. מאז ומעולם ההשתייכות לעם ישראל לא הייתה עניין רשמי אלא עניין מהותי (גיור ע"פ הלכה וכו'). כאשר רושמים גויים כיהודים, בטענה שזהו בסך הכל רק עניין רשמי (כביכול), הרי זה מהווה זלזול בהגדרת "מיהו יהודי", ויוצר זילות חמורה ברגש ההשתייכות לעם ישראל, רגש הזלזול הזה בהכרח ייצור הרס בקשר של יהודים לעמם.

ד. רישום גויים כיהודים, הרי זה מעמיד בסכנה את העניינים הביטחוניים של ארץ ישראל (כדלהלן).

ה. רישום גויים כיהודים, הרי זה קורע את עם ישראל. המסורת של עם ישראל - מסורת בת אלפי שנים - היא זו שהעמידה ומעמידה אותנו על רגלינו לאחרי פיזורנו בכל רחבי העולם, המסורת קובעת מיהו יהודי ומיהו אינו יהודי, הטשטוש ורישום של גויים כיהודים במדינת ישראל משנה סטטוס של אומה הקיימת בזכות המסורת שלה אלפי שנים ובהכרח גורמת לקרע בין יהודים.

ו. ביחס לטענה שאם לא ירשום אותם כיהודים זה ייחשב אפליה, ענה הרבי: אפליה שייכת רק בשלילת זכויות או עונשים, ולא ברישום מציאות קיימת.

יום למחרת שלח הרבי מכתב למר בן גוריון (מכתב בלתי רשמי וללא גינוני דיפלומטיה, כלשון הרבי) בו הרבי מפרט את מימדי הנזק שעלול להתרחש אם חלילה ימשיכו בקו של זלזול במסורת ישראל: יקום דור אשר ידגול בשם ישראל, ידבר עברית, בארץ האבות ידור, ובד בבד יהיה מנוכר למורשת המפוארת והערכים הנצחיים של עמנו.

לצערנו הכי גדול דברי נבואתו של הרבי (אם תרצו: חכם עדיף מנביא) התממשו אחת לאחת. המושג יהודי נהפך לענין רשמי ותו לא, גם גוי יכול להרשם כיהודי ולעלות לארץ כיהודי בקלי קלות.

עד ש"שכחו מה זה להיות יהודים" בביטוי זה השתמש מר בנימין נתניהו ראש הממשלה בבחירות תשנ"ז (1997 למניינם), אמירה שיצרה בשעתו כותרת רבתית ותגובה נזעמת מצד חוגי השמאל.

בעקבות זילות המושג "יהודי" הפסיקו הרבה יהודים לחוש גאווה על עצם השתייכותם לעם היהודי. וככל שירדה הגאווה היהודית כך הלכה והעמיקה לה השאיפה להדמות לכל העמים, ואט אט נולדה לה שנאה תהומית לכל מה שמריח ממנו טיפת יהדות ואמונה. הפגנות השנאה בבלפור ומצעדי תועבה שונים, הצגת החרדים בטלוויזיה, תוכנית "היהודים באים" ועוד כהנה וכהנה, הם מעט מזעיר מההשלכות של פרצת העלאת גויים ורישומם כיהודים במדינת היהודים.

במקביל לשנאת היהדות והחרדים הולכת ומשתרשת אהבה קירבה והזדהות לעם המומצא "הבלוף הפלסטיני", על משקל האויב של אויבי הוא ידידי. דוגמא אחת מיני אלף: פסיקת בג"ץ לא להרוס את בית המחבל שרצח את עמית בן יגאל. דומני שאפילו בן גוריון מתהפך בקברו לנוכח עיוות הדין הזה. בה בשעה שמתירים להרוס עשרות אלפי בתים של יהודים וכו'.
מזה נולד גם ארגונים כמו "בצלם" ו"שלום עכשיו" ועוד כהנה וכהנה מרעין בישין ההולכים ומציקים לחיילי צה"ל, ומכפישים את עמם - עם ישראל - בקרב גויי הארצות, וזה כבר גובל בפיקוח נפש ונוגע בענייני ביטחון ארץ הקודש ותושביה.

וכל זה נובע באופן ישיר מהעלאת גויים ורישומם כיהודים, אנשים אלה אין להם זיקה ורגש ליהדות ומכאן הפתח לכל הרעות החולות.

הפכו את ההתבוללות לנאורות ואת התועבה לגאווה, ומכאן הדרך קצרה לסכנה ושנאה.

זה גם תמצית המאבק בענין בעיית המסתתנים בדרום תל-אביב, חבל מאוד שהמפלגות החרדיות לא חרטו על דגלן מאבק קדוש זה. עצם זה שהתקשורת ואנשי הערב רב תומכים במסתננים הסודנים בשם הנאורות צריך להדליק אצלינו נורה אדומה. הם תומכים בהתבוללות, אנו עלינו ללחום בה.

8 מנדטים של ליברמן ועוד כהנה וכהנה מנדטים של יאיר לפיד יוכיחו עד כמה הרבי צדק... חלקם גויים ממש וחלקם יהודים אשר אינם רואים (כ"כ) חשיבות בהשתייכותם לעם היהודי, עם הנצח.

אנשים שפלים מלאי שנאה ללומדי התורה, לפי שיטתם הכוזבת אברכי כולל מסוכנים למדינה יותר מפצצת אטום איראני, ועוד כהנה וכהנה ביטויים מסמרי שיער.

וכי תורת משה אינה חשובה דיה כדי להפיל ממשלה עבורה?

וכי התבוללות אינו נושא מספיק כאוב כדי להציב נגדו קו אדום?

וכי רק לליברמן מותר להפיל ממשלה ולהוליך את עם ישראל לבחירות שלוש פעמים בשנה על גחמותיו המטופשות?

האם עכשיו הגיעה השעה?

האם עכשיו יזכה אחד מהח"כים החרדים (שוכני הקואליציה) לקדש שם שמים ולהלחם עד חורמה מלחמת קודש זו?

האם נזכה אנו, עם ישראל, שיתוקן תיקון היסטורי חשוב זה המונע מגויים לעלות ארצה ולהתבולל בקרב היהודים?

האם? האומנם?

עד מתי???

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר