סיפור הזוי

נהג רץ לסייע לנרצח בפיגוע וננזף: "חולה?"

מיכאל ברלנד, נהג אוטובוס שלקח יום חופש בטענה כי הוא חולה, עבר בזירת הפיגוע הצהריים ורץ לסייע לרב שנדקר. מנהל העבודה שלו הבחין בתיעוד - והתקשר לנזוף בו (חדשות)

מיכאל ברלנד, היום בזירת הרצח (צילום: הצלה פ"ת)

מיכאל ברלנד, ישב בביתו וראה את רגעי פיגוע הדקירה היום (רביעי) בעיר פתח תקווה. מתוקף תפקידו כפרמדיק, מיהר על מנת להעניק סיוע ראשוני לרב שי אוחיון, הי"ד.

תיעוד שלו הופץ ברשת, והוא אף התראיין וסיפר על רגעי הפיגוע - אך בעיני מנהל העבודה של מיכאל, העובד כנהג בחברת התחבורה "מטרופולין", הדבר לא מצא חן.

מי שסיפרה על האירוע, היא אשתו מיטל שפרסמה פוסט כאוב בחשבון הפייסבוק שלה: "מיכאל בעלי, מתנדב בזמנו הפנוי כפראמדיק משטרתי במשטרת גלילות, ובמקצועו העיקרי הוא נהג אוטובוס בחברת מטרופולין".

"השבוע, בעלי נישאר בבית בשל כך שאינו חש בטוב. היום, שמענו צעקות מהחלון וראינו את הפיגוע בזמן אמת. בעלי, בקור רוח התקשר למשטרה ועזר להם לתפוס את המחבל בעודו מספר להם במדויק לאן המחבל הולך מיד לאחר מכן רץ מיד לטפל בפצוע".

"דקות אחדות לאחר המקרה תמונתו פורסמה בכל המדיה החברתית ובחדשות, לאחר שנתן עדות למשטרה עלה חזרה הביתה".

כאן מתארת מיטל את המקרה ההזוי: "לפתע הוא קיבל שיחת טלפון ממנהל העבודה שלו במטרופולין אשר שאל אותו איך יתכן שאתה מציל חיים אם אתה חולה בבית? דיבר בציניות ואיים על מקום עבודתו".

"אני מתביישת", אומרת מיטל, "במקום העבודה שלו על היחס המשפיל שהוא חווה כאשר בעלי יושב בבית מיום שישי כי לא הרגיש טוב ועדיין רץ להציל חיים ברגע שיכל. בעלי היקר תודה לך על מי שאתה תמיד עוזר לאחרים ודואג לכולם".

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית מסר בתגובה: "כל הכבוד לנהג מיכאל ברלנד שלא חשש לסייע למשטרה בלכידת המחבל השפל שרצח את הרב שי אוחיון ז"ל. צר לנו כי גורמים אינטרסטיים שלכאורה אמורים לדאוג לנהגים, לא רק שלא מחבקים את הנהג ומרימים את פועלו על נס, אלא מבקשים לפגוע בפרנסתו".

"זהו מקרה מצער ביותר. אנו קוראים לשרת התחבורה רגב ולשר לביטחון פנים אוחנה להעניק תעודה הוקרה לנהג. נהגי האוטובוסים הם מובילי דרך וזו עוד הוכחה עד כמה חשוב לקדם את מעמדם כעובדי ציבור. ארגון נהגי האוטובוסים בישראל יחד עם ההסתדרות הלאומית ימשיכו לעמוד כחומה בצורה למען נהגי האוטובוסים בכל מקום שהם".

'כיכר השבת', פנה לבקש את תגובת חברת מטרופולין, אך זו טרם נענתה. בפייסבוק כתבה החברה: "שלום רב, עובד שמציל חיים ראוי לכל שבח. אנו מצרים על חוסר הרגישות שהפגין המנהל ונדאג לטפל בנושא. הנהג פעל ללא כל ספק באופן הירואי ואנו גאים בו על התנהלותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר