הגבלות הקורונה

'התעוררות' למשה ליאון: להיערך לחגי תשרי

סיעת 'התעוררות' בירושלים, בראשות עופר ברקוביץ, פנתה לראש העיר משה ליאון בבקשה שהעירייה תיערך לחגי תשרי: הצללת גנים ציבוריים, התקנת תאורה ואיתור בתי ספר (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
עופר ברקוביץ (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בשל הגבלות הקורונה והעובדה כי השנה תפילות הימים הנוראים לא יתקיימו כבכל שנה, סיעת 'התעוררות' בירושלים פנתה לראש העיר, משה ליאון, בבקשה להיערך לקראת חגי תשרי ולהכשיר מקומות תפילה חלופיים לבתי הכנסת.

במכתב לראש העיר כותבים חברי הסיעה: "בפתחה של שנה חדשה ובעומדנו לפני תפילות ראש השנה ויום הכיפורים, סיעת התעוררות קוראת לראש העיר ולהנהלת העיר להיערך לתפילות החגים ולסייע לתושבי ירושלים להשתתף בתפילות תוך שמירה מרבית על הנחיות הבריאות לאור משבר הקורונה".

"בסבב הראשון של הקורונה, ובייחוד בחגים", כותבים חברי הסיעה: "אנשים שהו בסגר מרבית הזמן ותפילות משותפות היו מוגבלות עד כדי איסור וגם כשהיו מותרות בדרכים שונות אנשים העדיפו להישאר בבתיהם. כ

"יום אנחנו נמצאים במצב שונה, הקורונה כאן והיא תישאר עוד תקופה ארוכה, אנשים התרגלו לחיות בהגבלות ולכן לקראת הסליחות וחגי תשרי, אנו נדרשים להיערכות שונה ומותאמת למצב בו כ-500 אלף מתפללים שצפויים להתפלל בעיר המהווים כ- 25 אלף מניינים דורשים מענה אחראי מתוך רצון לשמור על בריאות הציבור".

לדבריהם: "ייחודיות נוספת לתפילה בימי חג אלו הינם כאשר לא ניתן ליצור דירוג בזמני התפילה, שנעשית בזמנים קבועים. נוסף על כך, מתפללים רבים לא יוותרו על התפילות בבתי הכנסת".

חברי הסיעה העלו בפני ראש העיר מספר הצעות: א. להיערך להצללת אזורים ציבוריים וגינות. ב. התקנת תאורה במהלך שעות תפילת ליל חג ראש השנה ויום הכיפורים על מנת לאפשר תפילה בשעות הלילה. ג. להשקיע משאבים, בשיתוף פעולה, יחד עם המנהלים הקהילתיים ולאתר מקומות תפילה בגני ילדים, חצרות של בתי הספר ומתנ"סים קהילתיים, יחד עם מעקב העירייה אחר חיטוי של מקומות אלו, או לחלופין התחייבות של קהילת המתפללים לחיטוי המתחמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר