סערת הטיסות

10 טיסות אחרונות לאומן; מעוכבים באודסה

רגע לפני שהחלטת אוקראינה לאסור כניסת תיירים נכנסת לתוקפה, יוצאים היום 10 טיסות לא מתכוננות מישראל • עשרות חסידים מעוכבים באודסה, וכנראה יגורשו חזרה (ארץ)

(צילום: לפי סעיף 27א)

כאלף חסידי ברסלב צפויים לצאת היום (חמישי) מישראל לאוקראינה, עם עשרה טיסות לא מתוכננות שהוסיפה חברת "יוקריין אינטרנשיונל".

מדובר בטיסות האחרונות לפני כניסת החוק האוקראיני האוסר על כניסת תיירים למדינה, לתוקף - בשל התפשטות נגיף הקורונה.

מעוכבים באודסה (צילום: לפי סעיף 27א)

לנתב"ג הגיעו מאות חסידים שהצהירו בראיונות שנתנו לכלי התקשורת כי למרות הכל, יעשו כל מאמץ על מנת לשהות בימי ראש השנה בקיבוץ הגדול ליד ציונו של הרה"ק מברסלב, בעיר אומן.

"אנחנו נוסעים כבר עשרות שנים ברציפות, במסירות נפש ממש", אומרים החסידים המבהירים כי יעלו לטיסות למדינות אחרות, וייכנסו לאוקראינה עם קונקשן ממקומות אחרים.

בינתיים, בשדות התעופה בקייב ובאודסה, מדווחים כי עיכבו כשר עשרות חסידי ברסלב שהקדימו והגיעו למדינה, עוד לפני שהאיסור של הממשלה המקומית נכנסה לתוקף.

אחד הנוסעים שעוכבו באודסה (צילום: לפי סעיף 27א)

חיילים אוקראינים שמרו עליהם במשך כל הלילה, כאשר החסידים - בהם גם ילדים קטנים - ישנים כל הלילה בשדה התעופה, ולא מספקים להם אוכל ושתיה.

ככל הנראה, בכוונת הרשויות לגרש אותם חזרה לישראל - וחסידי ברסלב מביעים את זעמם על ממשלת ישראל, ופעולותיה מול אוקראינה על מנת למנוע מהם את העליה לציון רבם.

בהצהרה שפרסם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, נאמר כי "לבקשת ראש ממשלת ישראל, קיבלנו החלטה להגביל משמעותית את העלייה לרגל של החסידים לאומן, לחגיגות ראש השנה". בלשכת ראש הממשלה הכחישו.

בתןך כך, יו"ר הקואליציה מיקי זוהר צייץ בצהריים כי "אחרי שחטפתי ביקורת על עניין הנסיעה לאומן, עמדתי מתבהרת כנכונה. במקום להיערך לנסיעה מבוקרת ומפוקחת של מאמינים ולהפחית את מספר הנוסעים מ-25,000 ל-6,000 תחת השגחה קפדנית, אלפי אנשים כבר נוסעים לשם ללא פיקוח וללא הערכות של המדינה. צריך לומר את האמת: השנאה לחרדים פשוט מעוורת את כולם".

  • סרטונים ותמונות אלו הופצו ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם/ים ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטונים ובתמונות נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007
(צילום: לפי סעיף 27א)
(צילום: לפי סעיף 27א)
(צילום: לפי סעיף 27א)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר