הסוף לאומן?

אוקראינה: אין כניסה מישראל עד ליום כיפור

לאכזבתם הקשה של חסידי ברסלב שחלקם כבר רכשו כרטיסי טיסה לאומן, ממשלת אוקראינה אישרה אמש סמוך לחצות את ההגבלות על הכניסה למדינה שאוסרות כניסה עד יו"כ (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ציונו של רבי נחמן מברסלב, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

ממשלת אוקראינה אישרה אמש (חמישי), סמוך לחצות את ההגבלות על הכניסה למדינה, שהחלו כבר מחצות ועד ל-28 לספטמבר, יום הכיפורים.

"נוכח הגידול במספר מקרי הקורונה באוקראינה", נאמר בהצהרה, "החליטה הממשלה לאכוף הגבלות זמניות על כניסת זרים לאוקראינה".

מהגבלות הוחרגו רק סטודנטים, בעלי אשרת עבודה, תושבים ללא אזרחות, נהגי משאיות ואוטובוסים שנכנסים למדינה בעבודתם, דיפלומטים, אמנים וספורטאים המופיעים או מתחרים במדינה. גם הטיסות מישראל לאוקראינה יבוטלו.

כזכור, עשרות מחסידי ברסלב שמיהרו לנסוע לאוקראינה לפני ששערי המדינה ייסגרו בפני אלו המעוניינים לעלות לציונו של רבי נחמן שבעיירה אומן לראש השנה, קיבלו אתמול לבסוף היתר להיכנס ולחצות את מעבר הגבולות לאחר התערבות של שגריר ישראל בנושא.

אתמול באוקראינה (באדיבות המצלם / בית חב"ד אודסה)

התנאי המרכזי, בו אם חברי הקבוצות הללו יעמדו הם יוכלו להיכנס לאוקראינה, היא עריכת בדיקת קורונה שתוצאתה תהיה שלילית והתקנת אפליקציית מעקב.

קודם לכן הם עוכבו במשך שעות ארוכות בשדות התעופה שבאודסה ובקייב הבירה, וחלקם אף הועברו למתקן מעצר תוך כדי איום בגירוש חזרה לישראל.

החסידים נתקלו במקום בתנאים מחפירים. בלילה הם ישנו בשדה התעופה, תחת שמירה הדוקה של חיילים מקומיים, וכעת הם מתארים כי נותרו ללא מזון ושתיה, וכי היחס אליהם הוביל אף למצבי קיצון ולהתעלפויות.

בכך מחילה אוקראינה את המתווה שעליו דיברה השבוע, אודות הגבלת ישראלים בהילולה השנתית לבקשת נתניהו, דבר שנחשף על ידי הנשיא האוקראיני עצמו - וכן איסור הגעה גורף לשלושים יום ממדינות "אדומות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר