בתוך יום

הישוב 'מעלה שי' פונה שוב על ידי המשטרה

הלילה: היישוב 'מעלה שי' שהוקם לזכרו של הרב שי אוחיון הי"ד פונה שוב לטענת התושבים באלימות קשה - קבוצת נערים שהייתה במקום עוכבה לתחנת המשטרה (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הנערים שנעצרו אתמול, ליד תחנת המשטרה (צילום: עו"ד נתי רום)

כוחות גדולים של צבא ומג"ב הגיעו במהלך הלילה (שישי), לנקודת ההתיישבות החדשה בבנימין - מעלה שי, לזכרו של הרב שי אוחיון הי"ד שנרצח בפתח תקוה השבוע. הכוחות העירו את המתיישבים במקום, הרסו את מבנה המגורים החדש שהוקם במקום, ופינו את נקודת ההתיישבות.

על פי התושבים, הכוחות דחפו את העשרות ששהו במקום באלימות מאות מטרים עד לכביש סמוך שם העמיסו אותם על ספארון צבאי, הכוחות יחד עם המפונים יצאו בדרכים החוצות מספר כפרים ערבים באזור.

המתיישבים שפונו נלקחו לשער בנימין, שם הודיעו להם כי הם מעוכבים על הפרת שטח צבאי סגור. נציין כי הצו לא הוצג למתיישבים ולא נאמר להם כי ישנו צו עד להגעתם לתחנת המשטרה. לאחר זמן קצר שוחררו כל הנערים ללא חקירה.

המתיישבים דיווחו על אלימות שוטרים קשה במהלך הפינוי. אחד מהנערים התלונן כי בסמוך לתחנת המשטרה חנק אותו שוטר מג"ב. נערים נוספים נחבלו במהלך הפינוי.

כזכור, אתמול פונה היישוב בבוקר בפעם הראשונה, ובמהלך הפינוי תועדו השוטרים מכים באלימות את הנערים שהיו במקום.

הפינוי האלים אתמול (משפחות מעלה שי)

עו"ד נתי רום שהגיע לתחנת המשטרה מטעם ארגון חוננו מסר: "הגעתי בשעת לילה מאוחרת לתחנת המשטרה בבנימין, פגשתי שם קבוצה גדולה של נערים שפונו בידי כוחות מג"ב מנקודת ההתיישבות החדשה מעלה שי. הנערים סה"כ ישנו במקום.

הנערים לא נחקרו בחשד לאף עבירה, ורק נאמר להם שיש שטח צבאי סגור על הנקודה, אציין כי לדבריהם לא הוצג צו שכזה בשום שלב של האירוע.

הנערים התלוננו על אלימות שוטרים חריגה במהלך הפינוי. צר לי שבזמן שהטרור הערבי והבניה הערבית הבלתי חוקית משתוללים, בוחרת משטרת ישראל לפעול בכח נגד נקודת התיישבות חדשה. בכוונתנו לפעול כנגד השוטרים האלימים", הוסיף רום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר