חשיפת 'כיכר'

השר אביטן הכריז על "מבצע חיסול הקיפאון" בבחירות לרבני ערים

לאחר כחמש שנים שש"ס שלטה במשרד לשירותי דת והותירה עשרות ערים ללא רב ראשי, השר לשירותי דת הכריז על "מבצע חיסול" בבחירות לרבני ערים ועדכן את הראש"ל (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר יעקב אביטן (צילום: דוברות איחוד הצלה)

נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, הורה לשר לשירותי דת, יעקב אביטן, לפעול במהירות לבחירות רבנים בעשרות ערים, שם לא מכהן רב ראשי.

כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', בשנים האחרונות נוספו עשרות ערים לרשימת הערים בהן לא מכהן רב ראשי. בין היתר: תל אביב. ירושלים. בני ברק. רמת גן. חיפה. לוד. רחובות. בית שמש. חולון. ראשון לציון. ראש העין. רמת השרון. כפר סבא. הוד השרון. אשקלון. חדרה. מטולה. מצפה רמון. הרצליה.

גורמים במשרד לשירותי דת אמרו ל'כיכר השבת': "אביטן קיבל את ההוראה ויצא לדרך. הוא הכריז על מבצע מיוחד בשם 'חיסול הקיפאון במשרד'. הוא מתכוון לצאת לדרך ומקווה להספיק ולבחור כמה שיותר רבנים, כעת מדובר על 21 ערים".

מיד לאחר שכינס ישיבה והכריז על 'מבצע החיסול', הגיע השר אביטן למעונו של הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, בכדי להיוועץ על ההליכים לבחירת עשרות רבני הערים.

"המשימה החשובה ביותר שיש לך היא לבחור רבני ערים, ושיהיו ראויים לתפקיד", התבטא הראשל"צ בשיחה עם השר לשירותי דת.

השר לשירותי דת בהתייחסות למינוי רבני ערים

גורם בכיר בש"ס, המעורב בבחירת רבני ערים, התבטא לאחרונה בשיחה עם 'כיכר השבת': "גררנו רגליים, חייבים להתעלות על עצמנו, לראות את טובת הציבור ולהביא לבחירת רבני ערים. זה כישלון שלנו שעשרות ערים ללא רבנים ראשיים, אנחנו במשרד כבר כמעט חמש שנים".

לדבריו: "יש הרבה תקווה עם כניסתו של הרב יעקב אביטן, שכעת אכן יחלו בהליכי הבחירות ברחבי הארץ. צריך לזכור שלבחירות לרבני הערים יש השפעה גם לבחירת הרבנים הראשיים בעוד כשנתיים וחצי, חייבים להתחיל לעבוד. אין לנו הרבה קבלות בבחירת רבני ערים".

כפי שנחשף השבוע ב'כיכר השבת', השר אביטן פנה בימים האחרונים לרבנים הראשיים, הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, וביקש להתייעץ בעניין מינוי יושבי ראש לוועדות הבחירות בערים שונות.

הפרסום ב'כיכר השבת'

המכתב נשלח לרבנים הראשיים עם העתק לדוד עמר, יועצו של השר אביטן לנושא מינוי רבני ערים ודיינים המכהן בתפקיד עוד מימיו של השר דוד אזולאי ז"ל.

העיר המרכזית בה מתכוון אביטן לפתוח בהליך בחירות היא העיר תל אביב, שם הוא מבקש למנות את הגאון רבי יצחק זר, אב"ד בירושלים, לתפקיד יו"ר ועדת הבחירות.

המועמדים המובילים לתפקיד רב העיר תל אביב הם חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, רבה של באר שבע, הגאון רבי יהודה דרעי וראב"ד תל אביב, הגאון רבי זבדיה כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר