ללא הגבלת זמן

מעבדות הקורונה שובתות; לא ייתנו תשובות

בשל דרישתם לשיפור תנאי העבודה, עובדי המעבדה שובתים החל מהבוקר - ללא הגבלת זמן. המשמעות: פגיעה בבתי החולים, קופות חולים ואי מתן תשובות שליליות לקורונה (בארץ)

(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

לאחר תקופה של איומים והפגנות, עובדי המעבדות פתחו הבוקר (ראשון) בשביתה ללא הגבלת זמן, בדרישה לשיפור תנאי ההעסקה שלהם. לטענת העובדים, משבר הקורונה החריף מאד את עומס העבודה שלהם והאריך משמעותית את שעות העבודה.

מדובר בכ-2000 עובדים של המעבדות בבתי החולים, קופות החולים וכן מעבדות של משרד הבריאות.

השביתה צפויה לפגוע בכל הפעילות בבתי החולים. לא יינתנו בדיקות למחלקות האשפוז, בין היתר לצורך שחרור חולים. לא יבוצעו בדיקות מעבדה הנחוצות לצורך ביצוע ניתוחים שאינם דחופים והדבר עשוי לשבש את קיומם של ניתוחים שנקבעו זמן רב מראש.

בדיקות שגרתיות של קופות החולים לא יתבצעו. בדיקות קורונה, בהתאם להוראות שקיבלו עובדי המעבדות, "יבוצעו ויישלחו עדכונים רק על תשובות חיוביות על מנת לקטוע את שרשרת ההדבקות".

בדיקות מצילות חיים מחדרי מיון וטראומה, בדיקות לקראת ניתוחי חירום וחדרי לידה, כמו גם בדיקות לחולי סרטן - יבוצעו כרגיל.

ניזוקים נוספים מהשביתה, הם אלו הטסים לחו"ל שזקוקים לקבלת תוצאה שלילית לקורונה בתוך 24 שעות, כדי שיוכלו להציגן בעמדת הצ'ק אין טרם ההמראה ובעת הנחיתה ביעד עצמו. אך בשל השביתה - המעבדות יספקו אך ורק תשובות חיוביות למי שימצא חיובי לקורונה, כך שכל מי שרשאי להמשיך בדרכו - לא יידע זאת.

מי שצפוי להרוויח מכך הן המעבדות הפרטיות אליהן יצטרכו לפנות אלו שירצו לטוס בימים אלו לחו"ל ויזדקקו לתשובות השליליות באופן בהול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר