תיעוד משפיל

פלסטיני מיידה אבנים על חיילים מטווח אפס

חיילי צה"ל נצפו סופגים אבנים שיודו לעברם מטווח אפס על ידי תושב חברון הפלסטינית, ועסוקים בעיקר בהתגוננות. התיעוד המשפיל עורר תגובות רבות ברשתות הערביות - חלקן מפתיעות (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

בסוף השבוע האחרון, לפני כניסת השבת, תושב חברון הפלסטינית יידה אבנים לכיוון חיילי צה"ל, מטווח אפס, כאשר אלו נראים עסוקים בעיקר בהתגוננות.

בכלי התקשורת הפלסטיניים הרשמיים, שהציגו את הסרטון שתיעד את האירוע, ציינו את "אומץ לבו של הנער הפלסטיני אל מול עשרות חיילי צה"ל החמושים מכף רגל ועד ראש".

גם ברשתות החברתיות הערביות התיעוד הפך לוויראלי, אך שם הוא זכה לתגובות מעניינות, ויהיו שיאמרו מפתיעות. רוח הדברים בהן היתה שהרושם העולה מהאירוע דווקא מחמיא לישראל.

"הפצת הסרטון", כתב גולש אחד, "היא למעשה שיווק תדמיתי טוב לחיילי הכיבוש, ולא לאומץ לבו של הנער. החיילים מפגינים איפוק מירבי. אם זה היה קורה במדינה ערבית הוא היה נעצר".

גולש אחר כתב, כפי שליקט הבלוגר 'אבו עלי אקספרס': "אתם באמת חושבים שהחיילים לא יכלו לפגוע בו או להרוג אותו? אירוע כזה מבהיר את עליונות החייל הישראלי על מי שזורק עליו אבנים למרות שיש בידו רובה. זו תעמולה לטובת הכיבוש".

"למה הם לא יורים עליו... לא הגיוני שהם כאלה הומניים. יש להם רובי צעצוע?", הוסיפה גולשת נוספת, שזכתה לתגובה הבאה: "יהודים הרבה יותר רחמנים מערבים ומוסלמים".

היו שתהו: "נראה אותו עושה את זה מול צבא ערבי, מה היה עולה בגורלו. הסרטון מסייע לכיבוש בזירה הבינלאומית. מספיק להפיץ את הסרטון הזה. אתם חושבים שזוהי גבורה של הנער? האמת היא שהגבורה היא של החיילים בגלל האיפוק בו נקטו".

כך או כך, ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) הביע זעזוע מהתקרית וכתב: "‏מעדיף אלף סרטונים של אלאור אזריה ולא אחד מביש ומסוכן כזה. מי שאימן את החיילים האלה להגיב ככה לא ראוי להיות מפקד עוד יום אחד".

ח"כ יאיר גולן (מרצ) הגיב לו "‏רק רב"ט מהקריה, שמעולם לא התמודד עם הפרות סדר, יכול לצאת בהצהרות מהסוג הזה. רק פאשיסט יכול לקרוא לירי ללא אבחנה באזרחים. תתפללו לה' שלא סמוטריץ יקבל החלטות על הילדים שלכם".

הח"כ מ'ימינה' לא נותר חייב, והשיב: "‏מעדיף אלף רב"טים בקריה מאלוף אחד שהיה חלק ממכונת הסירוס של לוחמי צה"ל ומשווה את החברה הישראלית לנאצים. בדיוק בגלל מפקדים כמוך אנחנו רואים היום יותר ויותר סרטונים מבישים כאלה. מציע להתחיל בתפילת הודאה להשם על הנס שלא נבחרת לרמטכ"ל".

ח"כ עמית הלוי (ליכוד) שהעלה את התיעוד תחת הכותרת '"אזהרת צפייה; חמור, משפיל ועצוב", הודיע כי ביקש מיו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת לזמן את הרמטכ"ל אביב כוכבי לדיון בנושא.

"שאלותיי אליו", כתב חבר הכנסת: "האם התנהגות החיילים תואמת את הפקודות, האם החיילים תוחקרו על תגובתם, האם מערכת הביטחון עצרה את התוקף ואלו צעדים נוקט צה"ל כדי שתגובות כאלו לא יישנו".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר