אוקראינה נגד הברסלבים. צפו

חסידים מלונדון הועלו בכוח למטוס - אם וילדיה מפריז עוכבו

קבוצה של חרדים שהגיעו מלונדון ללבוב שבאוקראינה - בדרכם לאומן - הועלתה, בכוח, על ידי אנשי השיטור המקומי למטוס שישיב אותם לבריטניה; אם וילדיה עוכבו עם קבוצה נוספת מפריז. צפו (עולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' באלול תש"פ | 30.08.20
התקרית עם הנוסעים מלונדון (ללא קרדיט)

אירוע שהתרחש בשעות האחרונות בשדה התעופה של לבוב שבאוקראינה, מלמד על נחישות השלטונות למנוע את העליה לקברו של רבי נחמן מברסלב שבעיירה אומן - גם במחיר משבר דיפלומטי אפשרי.

10-15 חסידים, אזרחי בריטניה, שנחתו כקבוצה מאורגנת, בטיסה שעשתה את דרכה מלונדון הבירה, סורבו כניסה לאוקראינה.

בתיעוד מהמקום נראה כי התחילה התקיים מעין משא ומתן בין הצדדים, כאשר הנוסעים החרדים מנסים לשכנע את השוטרים שהוזעקו אליהם שיאפשרו להם לחצות את מעבר הגבול ולהיכנס למדינה.

אלא שאנשי השיטור המקומי התעקשו, ובהתאם לעמדה הרשמית של השלטונות בשל סכנת הקורונה, מנעו מהם להמשיך ולצעוד לתוך הבנין המרכזי של שדה התעופה.

בתום ויכוח שנמשך כמה דקות, במהלכו שידרו המקומיים קוצר רוח בולט, הועלו החסידים - חלקם בכוח - במדרגות המטוס, שישיב אותם בחזרה לאנגליה.

הטיסה מפריז

אירוע דומה נרשם בטיסה שהגיע לקייב מפריז, בירת צרפת: בתיעוד מהמקום נראה מטוס ריק כמעט לחלוטין, למעט אישה חרדית, ילדיה וקבוצת חרדים שהגיעה במטרה להמשיך לקברו של רבי נחמן באומן, ולא הורשו לרדת.

"היו פה הרבה טיפוסים על המטוס", תיאר אחד מהמעוכבים, "כולם ירדו. נשארו פה רק הגברת עם הילדים שלה ואנחנו - כל מי ש'חשוד' כחרדי".

צפו בווידאו

  • סרטונים אלו הופצו ברשתות החברתיות, וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם/ים ידועה לכם, הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטונים נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר