מסורבי כניסה. צפו

עימותים קשים בין האוקראינים לחסידים שרוצים להגיע לאומן

"מכות רצח פה במטוס; ילדים חטפו מחיילים, שמכים עם האלות שלהם ועם הקת של הנשק" - עדויות קשות מגיעות מחסידים שנחתו באוקראינה בדרך לאומן, וסורבו כניסה (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות קבוצת 'חובבי חו"ל')

במטוס שנחת במהלך היום (ראשון) בשדה התעופה של קייב, אוקראינה, בהם היו קבוצות שרצו להמשיך בדרכם לעיירה אומן, פרצו בשעות האחרונות עימותים קשים עם כוחות הביטחון המקומיים הנאמנים למדיניות המחמירה במאבק בקורונה.

על פי העדויות של החרדים שהגיעו דרך צרפת, נוסעים שביקשו לרדת מהמטוס נהדפו שוב ושוב על ידי אנשי משטרת הגבולות האוקראינים, ובמקום פרצו תגרות אלימות.

אחד מהם נשמע מתאר: "התחיל הרגע מכות רצח פה במטוס. ילדים חטפו מחיילים, שמכים עם האלות שלהם ועם הקת של הנשק".

אדם נוסף תיאר, כי "אברך יקר מאנ"ש, שלצורך הענין הגיע לבוש בחולצת טריקו... ספג מכות מהשוטרים ודימם הרבה מאחת מידיו".

כזכור, מוקדם יותר היום סורבו כניסה לאוקראינה 10-15 חסידים, אזרחי בריטניה, שנחתו כקבוצה מאורגנת, בטיסה שעשתה את דרכה מלונדון הבירה.

בתיעוד מהמקום נראה כי תחילה התקיים מעין משא ומתן בין הצדדים, כאשר הנוסעים החרדים מנסים לשכנע את השוטרים שהוזעקו אליהם שיאפשרו להם לחצות את מעבר הגבול ולהיכנס למדינה.

אלא שאנשי השיטור המקומי התעקשו, ובהתאם לעמדה הרשמית של השלטונות בשל סכנת הקורונה, מנעו מהם להמשיך ולצעוד לתוך הבנין המרכזי של שדה התעופה בלבוב.

בתום ויכוח שנמשך כמה דקות, במהלכו שידרו המקומיים קוצר רוח בולט, הועלו החסידים - חלקם בכוח - במדרגות המטוס, שישיב אותם בחזרה לאנגליה.

אירוע דומה נרשם בטיסה שהגיע לקייב מפריז, בירת צרפת: בתיעוד מהמקום נראה מטוס ריק כמעט לחלוטין, למעט אישה חרדית, ילדיה וקבוצת חרדים שהגיעה במטרה להמשיך לקברו של רבי נחמן באומן, ולא הורשו לרדת.

"היו פה הרבה טיפוסים על המטוס", תיאר אחד מהמעוכבים, "כולם ירדו. נשארו פה רק הגברת עם הילדים שלה ואנחנו - כל מי ש'חשוד' כחרדי".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר