גם בערים 'אדומות'

המאבק סביב מערכת החינוך: שנת הלימודים תפתח כרגיל

מערכת החינוך אמורה לפתוח מחר, יום שני, את שנת הלימודים תשפ"א; פרויקטור הקורונה, רוני גמזו התנגד לפתיחת שנת הלימודים בערים האדומות, אך שר החינוך יואב גלנט שכנע את השרים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כחלק מתכנית ה"רמזור" שאושרה אתמול (ראשון), בקבינט הקורונה פה אחד, פרויקטור הקורונה, רוני גמזו, אף הציע לסגור את מערכת החינוך בערים "אדומות", פרט לחינוך מיוחד וגנים, אך נתקל בהתנגדות עיקשת של שר החינוך יואב גלנט, שהצליח לשכנע את שרי הקבינט בעמדתו.

גלנט, הציע לפתוח את כלל מערכת החינוך כסדרה ב-1 בספטמבר, מחר, יום שלישי, גם ביישובים בהם רמת התחלואה גבוהה. זאת, בהתאם לתכנית משרד החינוך להפעלת מערכת החינוך בתקופת הקורונה וכמובן בהתאם לשינויים במצב.

גלנט אמר בקבינט הקורונה, "אני נאבק כאן בשמם של 5% מכלל התלמידים בישראל - שמתגוררים בערים המכונות 'אדומות'. אסור למנוע מהם להתחיל את שנת הלימודים, ללא סיבה מוצדקת".

למרות זאת, גמזו אמר בדיון, כי "בערים 'אדומות' לא תהיה ברירה אלא להטיל מגבלות על מערכת החינוך".

אחרי שעמדתו לא התקבלה, דרש ממונה הקורונה כי ועדת שרים מיוחדת תדון בהמשך באפשרות של מגבלות על מערכת החינוך ביישובים עם רמת תחלואה גבוהה.

לאחר הדיון, אמר גמזו כי "טרם התקבלה החלטה לפתוח את שנת הלימודים בערים אדומות. עמדתי החד משמעית לא השתנתה: פתיחת שנת לימודים בערים אדומות תביא להתפרצות התחלואה בערים אלו ובערים אחרות. אמשיך להילחם על כך בימים הקרובים". גורמים במשרד החינוך לעומת זאת טוענים כי ההחלטה התקבלה ושנת הלימודים תפתח כרגיל.

כזכור, לאחר הסגר הקודם, פתיחת מוסדות החינוך גרמה לגל התפרצות גדול נוסף לאחר שהקורונה כמעט ושככה לגמרי וישנו חשש כי פתיחת שנת הלימודים יכולה לגרום לתוצאה דומה גם הפעם.

כתב 'החדשות' ירון אברהם מדווח, כי במהלך ישיבת קבינט הקורונה נרשם עימות סביב סוגיית גני האירועים שייפתחו בערים הירוקות בעיקר.

השר אריה דרעי, הציע להציב שוטר בכל אירוע כזה, אך מ"מ המפכ"ל מוטי כהן ציין כי שוטר בכל אירוע זה לא ישים. לדבריו, הם מעדיפים לעבור לשיטה שבה ניידת עם שוטר תגיע לאירוע עצמו ולא שהשוטר יעמוד בכניסה - ויחלק קנסות.

פרויקטור הקורונה רוני גמזו ציין, כי קנס של 5000 שקל לא מרתיע. לדבריו, הזוגות ובעלי האירועים רואים את זה כחלק מההוצאה, ולכן הציע להעלות את הקנס ל-50 אלף שקל.

בתגובה אמר רז ניזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, כי גובה קנס כזה דורש דיון נפרד והתייחסות משפטית נפרדת.

המשך הדיון אמר רוני גמזו לשרים כי בימים הקרובים יביא את רשימת הערים האדומות לקבינט לדיון בהגבלות בכל עיר ועיר. גמזו הבהיר כי אמנם הרמזור יהיה המודל הכללי, אבל בכל עיר יוטלו מגבלות בעוצמות שונות וזאת לפי נתוני התחלואה הספציפיים.

בתוך כך, מדווח ירון אברהם, כי לפני דיון הקבינט התכנסה ועדת השרים המיוחדת לנושא אומן, אך שם לא הגיעו להסכמות. גורם שהשתתף בישיבה טען כי הצדדים רחוקים מהסכמות, לאחר שקשה להוריד את גמזו מהעץ עליו טיפס בנושא ולהגיע להסכמות.

בנוסף, הצדדים בישיבה דנו בכך שכרגע יש כבר כ-2,000 חסידים באומן ויש חשש לפעילויות אנטישמיות של התושבים המקומיים כנגדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר