"זו לא ממשלה, זו הפקרות!"

אין לימודים בערים האדומות: "טמטום, רשעות ואטימות"

שעות ספורות לפני פתיחת שנת הלימודים, הקבינט הכריע: הלימודים בעשרות ערים וישובים לא ייפתחו • בין היתר, בערים ביתר עילית, עמנואל ורכסים • ביקורת קשה על ההחלטה (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
החברים החרדים בקבינט הקורונה לצד נתניהו (צילום: קובי גדעון - לע"מ, פלאש 90)

פחות מתשע שעות לפני פתיחת שנת הלימודים, שרי קבינט הקורונה הכריעו כי הלימודים בערים האדומות, 23 במספר, לא ייפתחו. הילדים הנרגשים הלכו לישון בידיעה שהבוקר (שלישי) הם עולים כיתה ופותחים את שנת תשפ"א, ומתעוררים להודעה כי הם נשארים בבתיהם.

בהחלטת הקבינט נאמר: "השיקולים הבריאותיים מחייבים מניעת פתיחת שנת הלימודים באזורים אדומים, ועל כן, נוכח דחיפות העניין, מוצע לעשות שימוש בסעיף האמור ולקבוע כי התקנות יכנסו לתוקף באופן מיידי".

הערים האדומות: ביתר עילית. רכסים. עמנואל. דאלית אל-כרמל. טירה. עין מאהל. כפר קאסם. עספיא. לקיה;. בין ג'ן
מעלה עירון. אעבלין. כפר ברא. ג'לג'וליה. כפר עזה. אל-בטוף. כעביה-טבאש-חג'אג'רה. ג'דיידה-מכר. אום אל-פחם. ג'ת. טבריה. כפר כנא. זמר.

שר החינוך לשעבר, נפתלי בנט, התייחס להחלטה ואמר: "רבבות ילדים הלכו לישון הלילה עם ילקוטים מוכנים, מרוגשים לקראת פתיחת השנה, ויקומו בבוקר באכזבה אדירה על ביטול הלימודים. סתם. שרי הממשלה, לא ידעתם מראש מתי ה1 בספטמבר? הייתם חייבים לדחות את 'הדיון הדרמטי' ללילה האחרון? לא יכולתם שלשום? למה החובבנות והאטימות הללו? לא אכפת לכם?!".

ח"כ איילת שקד תקפה: "שלום לחברים בממשלה-תמשיכו לריב ביניכם ועם הפקידים, וילדים שכבר הכינו את הילקוט בהתרגשות למחר יגלו בבוקר שאין בסוף בית ספר. אי אפשר היה להחליט את זה לפני 4 ימים?".

ירח טוקר, יועצו של יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, תקף את ההחלטה ואמר: "העובדה שהקבינט מקבל החלטה עכשיו, ב-23:00 בלילה - אחרי שהיו לה חודשים שלמים להכין תרחישים - לא לפתוח מחר בתי ספר בערים אדומות, בשעה כזאת, כשהילדים כבר ישנים בערים אלו, החלטה שמשליכה על עשרות או מאות אלפי ילדים, היא לא פחות משילוב של טמטום רשעות, ואטימות. הזויים".

טוקר הוסיף: "שלוש אחייניות שלי מביתר עלית הלכו לישון הלילה מרוגשות לקראת הלימודים, החברות והמורות שלהן. תדמיינו את הדמעות שלהם בעוד כמה שעות כשישמעו שאין לימודים. מה זו האכזריות הזאת? מה זו הרשלנות הזאת? לא היה לכם זמן להיערך לזה? זו לא ממשלה, זו הפקרות!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר