בכיר אמירתי מגלה:

"קיבלנו ביטחונות נגד סיפוח יו"ש; לטובת הפלסטינים"

בכיר באיחוד האמירויות טוען, כי ארצו קיבלה ביטחונות מישראל ומארה"ב כי תכנית סיפוח יהודה ושומרון בוודאות לא תיושם, ולא רק נדחתה כדבריו של ראש הממשלה נתניהו (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
היועץ לביטחון לאומי של האמירויות עם מקבילו הישראלי (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

ג'מאל אל מושארח, ראש האגף לתכנון מדיני במשרד החוץ של איחוד האמירויות, אמר היום (שלישי): "קיבלנו ביטחונות מהמנהיגים בארה"ב ובישראל כי הסיפוח לא יקרה", זאת בהתאם לדבריו של הנשיא טראמפ בנושא, ובניגוד לדברי ראש הממשלה נתניהו.

הבכיר האמירתי שוחח עם עיתונאים טרם המראת המשלחת המדינית בחזרה לישראל, ואמר תחילה כך: "אם הייתי צריך לסכם את הימים האחרונים, עולות לי שתי מילים בראש: היסטוריה ותקווה".

"השיחות שערכנו מוכיחות ששיתופי פעולה הם הדרך לשלום ולשגשוג. אנחנו מעריכים את התפקיד האמריקני להבטחת השלום והיציבות, ומעוניינים לשלוח מסר של דו-קיום וסובלנות. האזור צריך להתקדם לעבר היציבות. זה לא מועיל לשתי המדינות שלנו בלבד, אלא לאזור כולו".

לדברי אל מושארח, "הטכנולוגיה והמומחיות של שתי המדינות יאפשרו להתמודד עם נושאים כמו קורונה, ביטחון תזונתי, משבר אקלים ועוד. אנחנו רוצים להתקדם מעבר לניצול של המבוי הסתום".

"שיתוף הפעולה שלנו עם ארצות הברית הוא היסטורי וחיוני, וכך גם יישאר בעתיד. שיתוף הפעולה יכול להיות משולש", הוסיף ראש האגף לתכנון מדיני באמירויות, במענה לשאלה אם שיתוף הפעולה עם ישראל יחול גם על המישור הצבאי.

נתניהו על הסיפוח, אחרי ההסכם עם האמירויות (צילום: איתי בית און, לע"מ)

הבכיר המדיני המקומי הוסיף, כי "שגרירות שלנו צפויה להיפתח בתל אביב, אך אני עדיים לא יודע לנקוב בתאריך המיועד לפתיחתה, כמו גם לכניסה ישראלית לנסיכויות. אנחנו מצפים כבר לביקור המשלחת האמירתית בישראל, אנחנו רוצים שזה יקרה מהר ככל האפשר ואנחנו מתקדמים בקצב בריא".

את עסקת מטוסי ה-F35 הגדיר מושארח כ"בקשה שלנו, אך לא המניע להסכם", והוסיף: "לא הייתי קושר את ההתקדמות עם סוגיית המטוסים, ומה שקרה בימים האחרונים רק מוכיח שאנחנו מחפשים שותפויות לא רק בביטחון".

באשר לאמירותיו של המנהיג העליון של איראן חמינאי שגינה את הסכם השלום במלים בוטות, אמר הבכיר האמירתי: "הדרך לשלום לא עוברת דרך דברי שנאה. אנו נשארים עם הקונצנזוס הערבי וההחלטות הערביות והבינלאומיות. מה שעשינו זה לעצור את הסיפוח, אך הפתרון הסופי עדיין תלוי בישראל ובפלסטינים".

"היינו מאוד ברורים שהשותפות נועדה לא רק לטובת שתי המדינות, אלא גם לטובת הפלסטינים והמזרח התיכון. היא באה לומר שיש מקום לחדשנות, חינוך ועתיד של תקווה לנוער, כדי שלא יגדלו באזור של סכסוך. אנו רוצים לקדם שלום, תקווה ושגשוג", סיכם ראש האגף לתכנון מדיני במשרד החוץ של איחוד האמירויות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר