"אישה היא כמו בצל - לאחר הקילוף נשארות רק הדמעות"

מעוררת השראה: בשיחת אולפן כנה עם יעל צין, מובילה אותנו הרבנית חדוה לוי במשעולי חודש אלול, היישר אל הלב הפתוח ואל המלך בשדה * לצפות ולהתרגש (אקטואליה, כיכר TV)

יעל צין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מחפשת לטעום אווירת אלול אמיתית? מוזמנת לצפות בעוד פרק מחזק של "הנבחרת בכיכר". והפעם, התכנית המיוחדת תרעיד לך את נימי הנפש הנסתרים, תקלף בך שכבות שכוחות, עד שתגלי את הלב שלך שמתגעגע שוב לאבא שבשמיים.

השבוע, מפזרת הרבנית חדוה לוי אבקת קסמים בחלל האולפן. אי אפשר שלא ללכת שבי אחריה. בפנים מאירות ולשון קולחת היא מפרקת עם המנחה, יעל צין, את המילה הגדולה הזו, "אלול" - ומגישה לנו את כל הסודות המתוקים המחכים לנו בחודש העוצמתי הזה. אנחנו רק צריכות לבוא ולקחת.

כשמקשיבים ללב של הרבנית חדווה לוי, הנחשף בדבריה, מקבלים תשובות לשאלה הנצחית: איך יוצרים קרבת אלוקים מחודשת בדור שכולו ריחוק, איך פותחים פתח אחד קטנטן, זעיר ממש ושפע עצום יורד ממרומים אל הנשמה?

הרבנית מחדדת בשפתה העשירה והנוגעת את הדקויות שבין אבא, מלך ודוד ומבארת את המשמעות הנגזרת מתוך המילה "אלול" - ומה היא אומרת לנו, נשים יהודיות, בזמן מבולבל ונבוך שכזה.

היא מבטיחה לנו שהעיקר הוא הרצון ומדגישה כמה חשוב לדון לכף זכות את עצמנו. לזכור לשוב להיות "ילדה קטנה של אבא", שנשענת עליו בשעת משבר, מאמינה בו, יודעת שהוא מקבל אותה כמות שהיא, בת יקרה ואהובה שלו, נסיכה לנצח. אבא שלא סופר את הנפילות, אלא את ההתחלות החדשות.

הרבנית חדוה לוי מזכירה לנו כי המלך בשדה ממש עכשיו והוא מחפש את מי שאבדה לו הדרך, את מי שמרגיש עצמו כמו שיח נמוך (מי לא), כדי להרים את ראשו באהבה. היא מספרת לנו על יופיו של החודש וסגולתו לנקות את הלב מכל הכעסים, לזכור שהכל מלמעלה, לרפא אותו, להיות ממקום של הכנעה כלפי השם יתברך והכי חשוב: לב נשבר ונדכא – אלוקים לא יבזה.

ולסיום, היא ויעל צין מוחאות איתנו כפיים לביטול כל הדינים ולא שוכחות לצעוק בקול דממה דקה, שתכלה שנה ומגפותיה ותחל שנה וברכותיה. אמן.

הפקה והגשה: yael_zien@

שמלה: banana@

איפור: miryam_ben_shushan@

עריכת תוכן: שולמית אורבך

סטייליסטיות: אתי כהן ומיכל פייפ

ליהוק: שמעון ברדי

לפניות והצעות למערכת: yaelt9095@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר