"שלושה אגרופים"

אנטישמיות באומן: שישה מקומיים תקפו חסיד ברסלב

"קיבלתי שלושה אגרופים לפנים שלי", כך מספר משה טנזר, חסיד ברסלב המתגורר מזה כעשור באומן, על התקרית האנטישמית שחווה בשעת לילה, בחנות מקומית • צפו (עולם)

(צילום: באדיבות 'כאן 11')

משה טנזר, חסיד ברסלב, המתגורר באומן מזה כעשור, הותקף אמש (שני) בסופר מקומי בעיר בידי שישה תושבים מקומיים.

טנזר שהלך לעשות קניות בעיר, נתקל בקבוצה של שישה בחורים מקומיים שהחלו להתגרות בו בגלל יהדותו ואף הוציאו מצלמות ועשו ממנו צחוק, תוך כדי שהם מנסים לגנוב לו את הקניות, עד שזה הידרדר לאלימות של ממש.

בימים האחרונים מדווחים חסידי ברסלב השוהים באומן על עלייה באנטישמיות כלפיהם, מאז שיגר פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, את מכתבו לנשיא אוקראינה, בו הוא מבקש ממנו שלא לאפשר כניסת החסידים לאומן, לשהות בימי ראש השנה במחיצת ציונו של רבי נחמן מברסלב.

המכתב, כך הם טוענים, הופץ בקרב התושבים המקומיים והעובדה שיש חסידי ברסלב שהצליחו בכל זאת להגיע לאומן - הצליח לעורר את זעמם, והתגובות האנטישמיות לא איחרו לבוא.

בראיון לעקיבא וייס ב'כאן 11', סיפר טנזר: "אתמול בלילה הותקפתי פה באומן בחנות על ידי שישה בחורים מקומיים, שתקפו אותי בגלל שאני מצורע, בגלל שאני בן-אדם שמביא כאילו מחלות, והכל נטו אנטישמיות".

"קיבלתי שלושה אגרופים לפנים שלי", הוא משחזר, "פצוע וחבול".

טנזר מספר כי "אני כבר גר כאן באומן עשר שנים ובחיים לא הייתה כזו תקופה כמו התקופה של עכשיו. מאז שפרויקטור הקורונה, רוני גמזו, שלח פה מכתב לנשיא המדינה להסביר לו כמה שהיהודים הם מפיצי מחלה, המצב החמיר והחמיר והחמיר עד שיש פה כמה וכמה היתקלויות ליום של אנטישמיות נגד היהודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר