"גזענות של ממש"

מהומה בביתר: התושבים החסידים נגד בית-כנסת לספרדים

מהומה גדולה פרצה ברחוב קדושת לוי בעיר ביתר עילית, לאחר שניסיון הצבת קראוון עבור בית כנסת לציבור הספרדי, נתקל בסירוב עיקש של תושבי הרחוב והתפתח לתגרה בין הצדדים • תיעוד (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
ההתגוששות ביו הצדדים (צילום: צבי לנגר)

מהומה גדולה התרחשה אמש (שלישי) ברחוב קדושת לוי בעיר ביתר עילית, לאחר שניסיון הצבת קראוון לצורך פתיחת בית כנסת לציבור הספרדי, נתקל בסירוב עיקש של תושבי הרחוב ולתגרה של ממש בין הצדדים.

צבי לנגר, אחד מתושבי הבניין ומי שמוביל את ההתנגדות של התושבים, אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הכל החל בגל הראשון של הקורונה, לאחר שהרשויות הורו על סגירת בתי הכנסת, התאספו כ-20 מתפללים למניין קבוע, וכעת לאחר שהעניינים בעיר חזרו לשגרה, החליטו המתפללים בראשות הרב בנימין חותה כי יש להם צורך בפתיחת בית כנסת משלהם.

לנגר מוסיף כי לאחר שנודע לו ולשאר השכנים המתגוררים בסמוך כי הרצון הוא להציב את הקראוון בשטח הצמוד לבניין - על חשבון מקומות חניה של התושבים, הם פתחו במאבק שהגיע במהלך היום לכדי תגרה של ממש עד כדי כך שהמשטרה נאלצה להפריד בין הצדדים.

"הצענו להם שטחים חלופיים שאינם משמשים מקומות חניה", טוען לנגר, "אך הם מסרבים בתוקף בטענה כי מדובר במיקום שהוא רחוק מידי עבורם, ואני חושב שאם חשוב להם להתפלל בבית כנסת מסוים, יואילו בבקשה לצעוד כמה דקות הליכה לשטח חלופי, ולא לקחת מהתושבים את מגרש המשחקים היחיד שעוד נותר במקום, לטובת התושבים שזקוקים לחניה ומתמודדים עם חלוקת דו"חות של המשטרה מידי לילה".

מנגד טוען הרב בנימין חותה בשיחה עם 'כיכר השבת' כי מספר המתפללים הספרדים שמעוניינים לפתוח את בית הכנסת עומד על כ-80 משפחות, וכי הצורך שלהם בבית כנסת בשכונה הוא בסיסי ביותר לאחר שהתושבים נאלצים להתפלל מידי יום בבתי כנסת של הציבור האשכנזי ברחוב.

לדברי הרב, כלל לא מדובר במאבק שקשור לחניה, משום שבסיור שנערך בשעת לילה מאוחרת יחד עם ראש העיר ונציגים בעירייה הוכח מעל כל ספק שהשטח אינו משמש את התושבים לצורכי חניה, כאשר מלבד זאת, בשטחים בבניינים סמוכים בהם הוקמו בתי כנסת של הציבור החסידי, כולל אולמות שמחה וכו', מתגוררים גם תושבים ספרדים שנותנים אף הם את חלקם לטובת משתמשי המקום.

"לא יתכן שאנחנו, שמתגוררים ברחוב, תורמים את החלק שלנו לטובת הצבת קראוונים, וכשאנחנו באים לפתוח בית כנסת, במקום לפעול בשיתוף פעולה ובצורה מאוחדת, עושים לנו בעיות ומלשינים למנהל מתוך גזענות של ממש", אומר הרב חותה בכאב.

יצויין כי בעקבות פניה של השכנים המתנגדים להקמת בית הכנסת, לבית הדין בעיר, הוצא צו מניעה והצדדים זומנו לדיון בבית הדין על מנת להשמיע את טענותיהם לפני הדיינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר