התבטאות הפרויקטור נגד הגר"ח

בדגל התורה תוקפים את גמזו: "הגביר את קצב התחלואה"

חשיפת 'כיכר השבת': בסיעה הליטאית מסבירים את הוראת מרן שר התורה, ומדוע ההנחייה אינה מסכנת את הציבור החרדי כטענת רוני גמזו - אותו הם תוקפים במילים חריפות בשל דבריו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: , Miriam Alster Yonatan Sindel ו-Olivier Fitoussi/Flash90)

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס מגיב בחריפות לדברי פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו נגד הוראת מרן שר התורה, הגר"ח קנייבסקי.

בשיחה עם 'כיכר השבת', שחשף את הנחיית הגר"ח, אמר פינדרוס: "מציע לך מר גמזו לא להתערב במה שכבר הוכח כהצלחה אלפי שנים הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל".

פינדרוס האשים בחריפות: "ההודעות של גמזו בינתיים מאז שמונה, רק הגבירו את קצב התחלואה". הח"כ הליטאי סיים בעקיצה: "מקווה שבניהול בית חולים יש לו יותר הצלחות".

הוא הסביר את הנחיית הגר"ח: "הרב התייחס לישיבות הגדולות, שתלמידיהן היו כבר במתחמים מבודדים (קפסולות) וכעת הם יחד ולא יוצאים מהישיבה עד אחרי יום כיפור. מדובר בריכוז של צעירים שאינם בקבוצת הסיכון ולא חוזרים הביתה ואין חשש הדבקה".

"הסיבה, מאחר ומתחילים להציף את הישיבות בבדיקות ולנסות לפצל מוסדות ולסבך אותם. לדעת הרב, אין כאן סיכון ויש כאן רק ביטול תורה מיותר ומניעת סבל למוסדות".

יו"ר ועדת חוקה ח"כ אשר אמר בתגובה: "מישהו צריך להזכיר לפרופ' גמזו שמכתבים לנשיאי מדינות, סיורים מצולמים בפתיחת שנה"ל בבתי ספר וכותרות על רבנים, זה עסק לפוליטיקאים ולא למי שרוצה לנצח את הקורונה, איש מקצוע מחויב להתנהלות אחרת".

הדברים של פינדרוס ואשר נגד הפרויקטור, באו בתגובה לדברי גמזו במהלך ביקור בעיר ביתר עילית, הנחשבת לעיר אדומה, כי "ההודעה של הרב קנייבסקי מסכנת את הציבור החרדי בהמשך ההידבקות".

יו"ר ועדת הקורונה של הכנסת, ח"כ יפעת שאשא ביטון, צייצה בטוויטר: "אף אחד איננו מעל החוק ואף אחד איננו חסין בפני הקורונה. הרב קנייבסקי, למרות מעמדו וגילו, נוהג בחוסר אחריות אישית וציבורית כשמורה לחסידיו שלא להיבדק ובכך גם מונע את צמצום ההדבקה".

"אמירה שכזו אסור לה שתתקבל בשתיקה של הממונים על המאבק בקורונה ובראשם הפרויקטור גמזו, שר הבריאות אדלשטיין וכמובן ראש הממשלה נתניהו. הטיפול במוקדי תחלואה נקודתיים חייב להיעשות באומץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר