כל הפרטים

אוקראינה: כך, בצמצום, יצוין ראש השנה באומן

הממשל באוקראינה מפרסם את כללי הבטיחות בהם יתאפשר להיות בראש השנה ליד קברו של רבי נחמן, בתיאום עם הקהילה היהודית, כשבמקביל יוחמר הסגר באזור אומן (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בהודעה שמפרסמת הערב (חמישי) ממשלת אוקראינה נמסר באופן רשמי, כי העליה ההמונית לקברו של רבי נחמן מברסלב לראש השנה, בעיירה אומן, נאסרת בשל סכנת הקורונה.

כזכור, הממשל המקומי שינה מספר פעמים את החלטתה בנושא זה, הבוער לחסידי ברסלב ולרבים אחרים. הקשחת העמדה הראשונית הגיעה לאחר מכתבו של פרופ' רוני גמזו, ממונה הקורונה, לראש הממשלה האוקראיני, בו הוא הזהיר כי המקומיים עלולים להידבק מהחסידים.

בעקבות כך אף נעצרו מספר פעמים קבוצות של חרדים שעשו את דרכם למדינה בדרכים שונות, והתרחשו מספר מקרי אלימות אנטישמיים מצד הגויים באזור אומן כלפי היהודים שכן הספיקו להיכנס למקום.

כעת כאמור מפרסמת ממשלת אוקראינה את ההודעה הבאה: "בפגישה מיוחדת שהתקיימה היום, שקלה ועדת המדינה לבטיחות ומצבי חירום את נושא העלייה ההמונית לרגל של חסידות ברסלב לאומן לרגל ראש השנה, ובתום הפגישה הוחלט לאסור זאת לתקופה שבין ה-15 ל -21 בספטמבר 2020".

בהחלטה פורטו ההגבלות שיוטלו במקום, בהם על "קיום אירועי תרבות המוניים, כולל דתיים ותרבותיים, בהשתתפות יותר מאדם אחד לכל 10 מ"ר בשטח הבניין או הטריטוריה - אם האירוע נערך בחוץ".

זאת ועוד: "יוגבל אזור העלייה לרגל למבקרים, על ידי הקמת מחסומי הסגר מתאימים, על מנת לעמוד במגבלות הקיימות, ויוקם מטה מבצעי לחגיגה בטוחה של ראש השנה באומן עם מעורבות רשויות אכיפת החוק, שירותי הרפואה, הממשל המקומי, נציגי הפדרציה של הקהילות היהודיות באוקראינה וארגונים לא ממשלתיים".

"ייקבעו גבולות אזור העלייה לרגל; ייפתח קו חם במנהל הממלכתי האזורי לקבלת פניות של אזרחים על הפרות של הכללים נגד המגיפה ונושאים בעייתיים אחרים שמתעוררים בתחום העלייה לרגל".

הרב הרוש: "אומן זו לא מסיבה". ארכיון (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

כמו כן, לאנשי המשמר הלאומי של אוקראינה ועובדי הרפואה, תסופק הגנה רפואית מתאימה וציוד למדידת חום של אזרחים במחסומי הסגר; יותקנו סימונים נוספים באזור העלייה לרגל, כדי לקיים את הריחוק החברתי; יוענק טיפול רפואי דחוף באזור העלייה לרגל במקרה הצורך; יחוטו מבני דת, כמו גם מקומות אוכל ומגורים.

"בתיאום עם מארגני העליה לרגל", נכתב עוד לקראת סיום, "תתקיים עבודת הסברה נרחבת כדי להילחם במגיפה, על ידי הצבת כרזות מידע באנגלית ובעברית במקומות העלייה לרגל; בנייני בדת יחולקו לשני חלקים, לכניסה ויציאה, ויסופק סינון טמפרטורה ראוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר