ברקע הקורונה

חתונות בחצרות הקודש: ביטולים ומתקפות

למרות שהגיעו להבנות, הודיעה המשטרה בעקבות התנכלות של גורמים אינטרסנטיים כי היא לא מאשרת את החתונה • גם פרויקטור הקורונה תקף את שמחת נשואי נכד הרבי (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: מוישי גולדשטיין)

מזה כמה שבועות שבחסידות סערט ויז'ניץ מתכוננים לחתונת נכדתו הבכורה של האדמו"ר, בת לחתנו של הרבי הגאון רבי יואל איתמר קרויז שתוכננה להתקיים ביום שני הקרוב בהיכל ספורט בעיר חיפה, אך ביום שישי האחרון, במענה לפנייתם של גורמים שונים בעיר חיפה, הודיעה המשטרה כי היא אינה מאפשרת את קיום החתונה.

בחסידות סערט ויז'ניץ, שם כידוע מקפידים מאד על ההנחיות בהוראת האדמו"ר, עסקו בשבועות האחרונים רבות במציאת פתרונות על מנת שיוכלו לחגוג את החתונה לפי ההנחיות, באמצעות חלוקה מסודרת לקפסולות ובשטח פתוח - אך כעת, קיומה של החתונה עומדת בספק.

בהודעת המשטרה נמסר כי בנוגע לפרסום ברשת, בדבר חתונה מתוכננת ש"אושרה לכאורה" בהשתתפות אלפים בשכונת ויז'ניץ בחיפה, ,נבהיר כי המשטרה לא אישרה כל חתונה ואין זה מתפקידה".

עוד נמסר כי למען הסר ספק, מפקד תחנת חיפה קיים דיון עם כלל הגורמים הרלוונטיים, בסיומה הדגיש כי המשטרה איננה מאשרת קיומן של חתונות וכי על כל הציבור להישמע להנחיות משרד הבריאות תוך גילוי אחריות אישית ושותפות למאמץ הלאומי שמנהלת משטרת ישראל, לבלימת התפשטות נגיף הקורונה.

איש החסידות, דודי זילברשלג אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי מדובר בהתנכלות של גורמים לא מוכרים שהפעילו לחץ על גורמים בעירייה ובמשטרה כדי לבטל את החתונה, וכי ההודעה של המשטרה הפתיעה מאד את החסידים.

יצוין כי נושא החתונות החסידיות עלה גם במהלך השבוע לסדר היום, לאחר שפרופסור רוני גמזו תקף את קיום החתונה שהתקיימה בחצר הקודש קרעטשניף ברחובות, ואמר כי אירועים מסוג זה אסור שיתקיימו.

מנגד גורמים בחסידות קרעטשניף אמרו ל'כיכר השבת' כי החתונה הייתה בשטח פתוח, בהפרדת קפסולות ותוך עטיית מסכות והקפדה יתירה על הנחיות משרד הבריאות, בסיכום עם המשטרה ועם הגופים הרלוונטיים, וקיבל את כל האישורים הנדרשים.

עוד הם אמרו כי באירוע עצמו הועמדו על ידי קהילת קרעטשניף 24 סדרנים של 'צוות 3' עם ראש צוות שאושר על ידי המשטרה ובנוסף, כעשרה סדרנים מתוך הקהילה שאכפו בתוך האירוע את השמירה על ההנחיות ועמידה במתווה הקפסולות.

יצוין עוד כי בחודשים האחרונים נאלצו בכמה חסידויות לדחות אף הם אירועים ושמחות שתוכננו, כך למשל בחודש האחרון התקיימה לאחר דחיות רבות שמחת החתונה לנכד הרבי מגור בצורה מצומצמת ובשטח פתוח, ללא חסידים ולפני כשבועיים התקיימה בעיר ביתר עילית שמחת החתונה לנכדת האדמו"ר מאמשינוב, ללא השתתפות החסידים שנשארו בביתם בהוראת הרבי.

חתונה חסידית נוספת שעלתה לכותרות, הייתה שמחת נישואי נכד האדמו"ר מבעלזא, שם הגיעו תחילה להבנות עם המשטרה, שפתחה בחקירה נגד החסידות אחרי שהתברר כי חגגו במקום ללא כל הקפדה, ותוך הפרת כל ההנחיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר