מלחמה נגד הטלת הסגר

עיריית בני ברק מסתערת; מעתירה לבג"צ ועד ניתוק הקשר

עיריית בני ברק יוצאת למאבק נגד הטלת הסגר על העיר ומתכוונת להשתמש בכל הכלים - מעתירה לבג"צ ועד ניתוק הקשר עם משרד הבריאות; בשעה זו - ראש העיר בדרך לשימוע מכריע (אקטואלי)

ראש העיר אברהם רובינשטיין עם שר הבריאות יולי אדלשטיין. ארכיון (צילום: Flash90)

עיריית בני ברק יוצאת למאבק נגד הטלת סגר על העיר ומתכוונת להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה - החל מעתירה לבג"צ ועד ניתוק כל קשר עם משרדי הממשלה.

ראש עיריית בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין, יצא הבוקר (ראשון) יחד עם צוות לשכתו ובכירי העירייה לשימוע שייערך לעיר, לקראת ההחלטה על הטלת הסגר.

ל'כיכר השבת' נודע כי השימוע נערך במשרדים בסמוך לנתב"ג, ולצורך ההתמודדות המשפטית, שכר ראש העיר את שירותיו של עו"ד שלום זינגר שיצטרף לצוות המשפטי של העירייה, בניסיון לסכל את הטלת הסגר.

בכיר בעיריית בני ברק אומר ל'כיכר השבת' כי "אם בשימוע יוחלט להטיל סגר לא מוצדק - אנחנו לא שוללים עתירה לבג"צ כדי למנוע זאת".

בנוסף, הוא חושף כי "אנחנו שוקלים ברצינות רבה לנתק כל קשר עם משרד הבריאות ולהטיל עליו את האחריות על 210 אלף תושבי בני ברק".

הבכיר מבהיר כי "אנחנו פועלים בכל הכלים המשפטיים, לצד צוות משפטי שראש העיר שכר כדי למנוע את הסגר הבלתי מוצדק על תושבי בני ברק".

בתוך כך, לפי הדיווח של כרמל ליבמן ב'N12', לצד העיר בני ברק גם בעיר אלעד לא מתכוונים לשתף פעולה עם הסגר וטוענים כי ישנו חוסר שיתוף פעולה מצד הממשלה, כך שלא נערך עמם שום שיח ולא ניתנים נימוקים על ההחלטה להטלת הסגר, כך שההחלטות מתקבלות מעל הראש שלהם.

אמש (מוצאי שבת) פרץ עימות בין ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין לבין אלוף במיל' רוני נומה, ממונה הקורונה במגזר החרדי, במהלך ועידת 'זום' בינו לבין ראשי הרשויות.

רובינשטיין תהה האם מדובר בשימוע לפני הטלת הסגר ועזב את הדיון. "זה אמור להיות שימוע חוקי? לא עושים ככה שימוע, שימוע עושים בצורה פיזית עם ייצוג משפטי. זה לא מקובל ולא רציני", הטיח רובינשטיין ועזב את השיחה.

כפי שדווח מוקדם יותר, החל ממחר (שני) יוטלו סגר ומגבלות חמורות על מספר יישובים - בין שמונה לעשרה, שיוגדרו כ"אדומים בוהקים", זאת לצד מגבלות שיוטלו על כ-20 יישובים שיוגדרו כ"אדומים", אך ההחלטה באיזה יישובים בדיוק מדובר, עדיין לא התקבלה, עם זאת ההערכה היא כי יוטל סגר, בין היתר, על בני ברק, אלעד, טירה, כפר קאסם ואום אל פחם.

הערים שיוגדרו "אדומים בוהקים" אלו ערים שיש בהם מקרי תחלואה רבים לצד התפרצות קשה של הנגיף.

רק היום, בשעה 16:30, תתכנס ועדת השרים לאזורים מוגבלים כדי להחליט איזו ערים יכללו ברשימה והאם לאשר את הרשימה של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו.

במהלך היום כוחות משטרה רבים, בהם אלפי שוטרים לצד חיילים, יתגברו את הוכחות ב-30 הערים האדומות, שמתוכם יוחלט על איזה ערים יוטל סגר מלא. החשש העיקרי הוא שהפעם הסגר לא יזכה לשיתוף פעולה מצד התושבים, בשל חוסר השקיפות בכל התהליך מסביב.

לפי הדיווח ב'חדשות 12', הסגר המלא על אותם 8 עד 10 יישובים יכלול הגבלה בכניסה וביציאה; הגבלת תנועה של 500 מטרים מהבית; מערכת החינוך תסגר - למעט הגנים והחינוך המיוחד; העסקים והמסחר - ייסגרו, למעט סופרמרקטים וחנויות פארם; התחבורה הציבורית תצומצם למינימום.

על יתר היישובים האדומים, כאמור, יוטלו הגבלות ללא סגר, שיכללו: עוצר לילי - תוגבל היציאה מהבית בשעות הלילה, כאשר במהלך היום תהיה תנועה רגילה; לא תהיה הגבלה בכניסה וביציאה; מערכת החינוך תיסגר - למעט גני הילדים וחינוך מיוחד; העסקים והמסחר ייסגרו למעט סופרמרקטים וחנויות פארם.

בנתיים, מאות אלפי תושבי הערים האדומות לא ידעו את הרגע האחרון האם יוטל עליהם סגר ואיזה מגבלות כמו גם מה הקריטריונים הברורים להגדרת יישוב כ"אדום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר