מתקפה חסרת תקדים

החרדים לנתניהו: "הפכת אותנו למפיצי מחלות ואויבי העם"

"לא נשכח מי האיש שחתם בידו, פעם אחר פעם, על הפיכתנו למפיצי מחלות ואויבי העם. אתה האשם היחידי להשפלת כבוד המסורת", במילים אלו תקפו ראשי ערים חרדיות את רה"מ בנימין נתניהו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

שעות ספורות לפני ישיבת הקבינט, הצפויה לאשר הטלת סגרים על הערים החרדיות בני ברק, אלעד, ביתר עילית, עמנואל ושכונות בבית שמש, ראשי הערים החרדיות מכתב חריף וחסר תקדים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, אותו הם מאשימים כמי שהפך את המגזר למפיצי המחלה. ראשי הערים הודיעו על הפסקת שיתוף הפעולה עם הרשויות בכל הקשור לסגרים.

על המכתב חתומים ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין, ראש עיריית אלעד ישראל פרוש וראש מועצת עמנואל אליהו גפני.

בפתח מכתבם כותבים ראשי הערים: "מאז פרוץ המשבר, אנו, ראשי הרשויות החרדיות עומדים בראש המערכה ומובילים בזירת המלחמה את המאבק הסיזיפי בנגיף הקורונה. כולנו עמדנו בפני מאבקים קשים, מבית ומחוץ, כדי לבצע צעדים שונים על מנת להוציא את החולים מערינו, לבצע כמה שיותר בדיקות, לשמור על ריחוק חברתי, לאתר ולסגור מקומות בעלי פוטנציאל הדבקה. הצלחנו לשנות את המשוואה באחוזים ניכרים, ביוזמה אישית ובמא רג עדין של בניית אמון מחודש, מול הכרסום הלאומי באמון וביישום ההנחיות".

חרדים אל תכנעו, צאו להפגין נגד הסגרים

ראשי הערים תוקפים את רה"מ: "כמי שנהל את המשבר הזה, מעולם לא טרחת לשמוע את קולנו, להבין את המצוקות ולנסות לקדם יוזמות ממשיות לשיטוח עקומת התחלואה, אזנך לא הייתה קשובה אלינו ולא טרחת לשאול, להבין וללמוד מה מאפיין חתך ניכר באוכלוסייה בישראל המתמודד בכל הזירות, תקציבית, חברתית ותקשורתית".

לדבריהם: "החלטת במכוון להשאיר את המדינה פתוחה בחודשים יולי - אוגוסט, למרות שהתחלואה בערים שלנו הייתה גבוהה מהמצב היום, מן הסתם לא רצית לפגוע בשגרת החופשה של תושבי המדינה וחיסול ענף התיירות.

"אך בימים אלה הובלת שוב באופן מכוון לכך שיוטל סגר על הערים החרדיות ערב חגי תשרי. בכאב ובזעם עצור אנו רואים יום אחר יום כיצד כבודם של גדולי התורה, חיי התורה, מנהגי הקהילות וכבוד המסורת של מרבית תושביה היהודים של הארץ הזו, נרמסת על ידך באופן שלא זכור כמותו".

המכתב המלא

ראשי הערים החרדיות הודיעו לראש הממשלה: "אנו מודיעים בזאת כי אנו נפסיק את שיתוף הפעולה עם הרשויות השונות בכל הנוגע לסגר. רשויות המדינה מוזמנות לפעול בעצמם כפי שהן פועלת בלאו הכי מעל ראשינו, טלו אתם ובאופן אישי אתה ראש הממשלה, את האחריות לשינוי ולביצוע".

לקראת סיום מכתבם, הנציגים החרדים יוצאים למתקפה חסרת תקדים וכותבים לנתניהו: "אנו מודיעים לך בזאת כי הציבור החרדי כל כולו לא ישכח את העוול שנעשה לו. לא נשכח מי האיש שחתם בידו, פעם אחר פעם, על הפיכתנו למפיצי מחלות ואויבי העם, בענישה סלקטיביות של רבבות משפחות, בני המגזר החרדי. ההחלטות שקיבלת, פעם אחר פעם, נעשו בהעדר הגיון ותוחלת בריאותית ומכוונות באופן חד וברור נגד הציבור החרדי.

"אנו רואים בך את האשם היחידי לצעדי ענישה אלו, להשפלת כבוד המסורת וכבודנו כאזרחים לגיטימיים בארץ הזו. לא נוכל להחריש עוד. הקול – קולך, אך בסופו של יום, תישמע תגובתם הנכאבת של רבבות תושבי הערים החרדיות – בקולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר