נווה שלום

ספריית בית הספר הוצתה; המניע שנבדק: אי קבלת תלמידים ערבים

"במקום בו שורפים ספרים, ישרפו גם בני אדם": הצתה נוספת בבית הספר ליהודים וערבים בישוב נווה שלום, ובעוד ב'משותפת' קושרים זאת לימין, במשטרה נבדק כיוון אחר (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט / דוברות כב"ה ירושלים)

בפעם השניה בתוך כשבוע פרצה שריפה בבית הספר המשותף ליהודים ולערבים ביישוב נווה שלום שליד לטרון, ובמשטרה נבדק הקשר בין אירועים אלו לבין העובדה כי הנהלת המקום החליטה לאחרונה על מכסה לקבלת תלמידים ערבים.

ההצתה הלילה (שני) נעשתה בספריית בית הספר, בסביבות השעה שלוש לפנות בוקר, והאש הגדולה שכילתה ספרים רבים הספיקה לדעוך כאשר צוותי הכבאות הגיעו למתחם.

זו כאמור לא הפעם הראשונה שאש פורצת במבנים השייכים לבית הספר שהמוטו שלו הוא דו קיום בין ערבים ליהודים, ועל פי כתב 'הארץ' ניר חסון הרקע לכך הוא ככל הנראה המהלך בו נקטה הנהלת בית הספר: החלטה לא לקבל 15 תלמידים ערבים נוספים כדי לשמור על האיזון המספרי בינם לבין התלמידים היהודים.

זירת השריפה הקודמת (צילום: דוברות כב"ה ירושלים)

בכב"ה ירושלים, שהזכירו את העובדה כי שעות ספורות לפני פתיחת שנת הלימודים נשרף גם אולם הכנסים של בית הספר, אומרים כי "ממסקנות ראשוניות של חקירת השריפות הללו עולה, שישנו חשד סביר להצתה מכוונת בשני המקרים".

ב'רשימה המשותפת' מיהרו לקשור בין ההצתות להקשר לאומני, וייחסו אותן לפעולה של גורמי ימין קיצוני. ח"כ עופר כסיף כתב, כי "במקום בו שורפים ספרים, ישרפו גם בני אדם. כאשר ראש הממשלה עצמו מסית נגד הערבים והשמאל, ילכו הביביסטים ויבעירו את החברה כולה".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן הגיבה לאירועים ואמרה: "להצתה של בית ספר שמלמד ערבים ויהודים, בפעם השניה בתקופה האחרונה, יש את כל המאפיינים של פשע שנאה. אין ספק כי תודלקו מהשנאה וההסתה שמגיעה באופן בלתי פוסק מהדרגים הגבוהים ביותר".

ח"כ יוסף ג'בארין הוסיף, כי "אין דבר שמפחיד את הימין הקיצוני יותר מאשר חינוך דו לשוני ותפיסה של שוויון אמיתי בין ערבים ליהודים. אני קורא למשטרה למצות את הדין עם האחראים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר