הערכה: ההגבלות יידחו

קושי בשלב האחרון: כיצד תתגבש הרשימה של 'ערי העוצר'

אחרי שורת הדחיות בגיבוש הצעדים המחמירים עקב העליה בתחלואה, שוב עיכוב - והפעם בשל מחלוקת על רשימת הערים עליהן יטילו סגר • בממשלה מעריכים, כי תהיה דחייה נוספת (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

שעות לפני כניסת ההגבלות שאושרו בלילה על ידי השרים, קושי נוסף מתעורר בצהריים (שני), שלפי ההערכות יביא לדחייה נוספת בכניסת ההגבלות לתוקף.

קרן מרציאנו דיווחה ב'חדשות 12' על קשיים בגיבוש רשימת הערים עליהם יטילו את העוצר הלילי, וכי בממשלה מעריכים כעת שיהיה קושי להתחיל את העוצר הלילי כבר מהערב.

ועדת השרים לענייני אזור מוגבל, הייתה אמורה לדון היום ברשימה, אך למרות שכבר פורסמו מספר הערכות, הרשימה הסופית טרם הוצגה לשרים.

נתניהו במסר לחרדים, אמש: "אל תקשיבו למתסיסים" (צילום: דוברות)

חברי ועדת השרים אישרו הלילה כי על 40 יישובים יטילו החל מהשעה 19:00 עד 05:00 סגר מוגבל, שיכלול הגבלת תנועה עד 500 מטר למעט לצורך הצטיידות במזון וצרכים רפואיים.

בנוסף, מערכת החינוך הפורמלית תיסגר בערים הנוספות (8 ערים חדשות) החל מיום ג'. יוחרגו מהחלטה זו מסגרות החינוך הבלתי פורמליות.

עוד סיכמו חברי ועדת השרים על סגירת עסקים למעט עסקים חיוניים החל מ19:00.

אך כאמור, בשל קושי בגיבוש רשימת הערים עליהם יטילו את העוצר הלילי, ההערכה היא כי גם הגבלות אלו לא ייכנסו לתוקף כבר היום.

ברשימת המקומות בהם יוכרז עוצר לילי וייסגרו מוסדות החינוך בכפוף כאמור להחלטת שרי הממשלה, ניתן למנות את הערים בני ברק, מודיעין עילית, ביתר עילית, אלעד, בית שמש, רכסים, קרית יערים (טלז סטון), עמנואל וטבריה, כמו גם ישובים רבים במגזר הערבי.

בנוסף, בערים החדשות שנכנסו לרשימה יש כאלו שבסימן שאלה, משום שנתוני התחלואה בהן עלו בעיקר ביממה האחרונה. רשימה זו כוללת את אשדוד, אשקלון, שדרות, נתיבות, כוכב יאיר ואילת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר