ההכרעה נפלה; זהות הערים טרם

העוצר הלילי וההגבלות בארבעים היישובים יחלו מחר בערב

מביך: השרים לא הצליחו להגיע לרשימה מוסכמת של רשימת הישובים עליהם יוטל 'עוצר לילי' ומערכת החינוך בהם תיסגר, בגלל התחלואה הגבוהה בשטחם • בשל כך, המהלך נדחה למחר בערב (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח באלול תש"פ | 07.09.20
אילוסטרציה (צילום: מוטי גרין)

משרד הבריאות מודיע לפני זמן קצר (שני), כי העוצר הלילי ייכנס לתוקף החל ממחר בשעה 19:00 במקום מהערב. "רשימת הערים הסופית תפורסם לאחר אישור צוות השרים לאזורים מוגבלים הלילה", נמסר.

לפי המשרד, אנשיו מקיימים החל מאמש התייעצויות עם ראשי הערים בהן תוכנן לחול סגר לילי, על פי החלטת ועדת השרים להגבלות מאתמול.

"בד בבד, לאורך כל היום גורמי המקצוע במשרד בודקים את נתוני הערים", הודיע משרד הבריאות, שנימק את דחיית המהלך למחר בערב: "נוכח התמשכות הליכי ההתייעצות".

הרקע, כאמור: הממשלה לא הצליחה להכריע מי הערים והיישובים שייכללו ברשימת ה'אדומים' לקורונה, כך שעליהם יוטל העוצר הלילי, והמגבלות הנוספות כמו סגירת מערכת החינוך.

בשל כך, המהלך שהיה אמור להיכנס לתוקפו הערב (שני) ב-19:00 - נדחה. כזכור, תחילה מדובר היה בסגר על כשלושים ערים, בעיקר חרדיות וערביות - מהלך שאף הוא נדחה ברגע האחרון.

במקביל סוכם, כי שרי הממשלה יתושאלו מחר בשיחה טלפונית באשר לעמדתם בסוגיה הרגישה, ורק לאחר מכן יוחלט על מי יוחל עוצר זה.

כזכור, 'ועדת השרים לענייני אזור מוגבל' הייתה אמורה לדון היום ברשימה המדוברת, אך למרות שכבר פורסמו מספר הערכות, הרשימה הסופית לא הוצגה לשרים.

נתניהו במסר לחרדים, אמש: "אל תקשיבו למתסיסים" (צילום: דוברות)

כפי שכבר פורסם, מדובר בכארבעים ערים וישובים, בהם הערים בני ברק, מודיעין עילית, ביתר עילית, אלעד, בית שמש, רכסים, עמנואל וטבריה, כמו גם ישובים רבים במגזר הערבי.

בנוסף, בערים החדשות שנכנסו לרשימה יש כאלו שבסימן שאלה, משום שנתוני התחלואה בהן עלו בעיקר ביממה האחרונה. רשימה זו כוללת את אשדוד, אשקלון, שדרות, נתיבות, כוכב יאיר ואילת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר