לקראת העוצר

נתניהו הדאיג בתיאור המצב; גמזו התנצל בפני החרדים

ראש הממשלה נתניהו מסר הצהרה מיוחדת ממטה המאבק בקורונה, לצד שרי הביטחון והבריאות, הסביר את החלטותיו האחרונות ותקף את יריביו. גמזו לחרדים: "מתנצל". צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח באלול תש"פ | 07.09.20
(צילום: לע"מ)

הנהגת המדינה התכנסה הערב (שני) מול המצלמות, כדי להסביר לאזרחים את עומק משבר הקורונה והצורך בעוצר הלילי וההגבלות על ארבעים ערים, עליהם הוחלט מוקדם יותר. פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו אמר, בתוך דבריו, כי הוא מבקש להתנצל "בפני החברה החרדית, אם היא הרגישה שאנחנו מסמנים אותה".

תחילה דיבר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר: "מחר נביא לממשלה תוספת תקציב של 11 מיליארד שקל כדי לעזור לעסקים ולכלכלת ישראל. אנחנו עובדים כל הזמן בשני צירים - הבריאות והכלכלה. בבריאות היינו כמעט המדינה הראשונה שסגרה את השמים וכתוצאה מזה יש לנו תמותה יחסית נמוכה למדינות מקבילות בגודלן לנו וגם רמת התחלואה קשה נמוכה יחסית ועד לאחרונה יציבה".

"אני רוצה להבהיר שלא לעולם חוסן", הוסיף נתניהו. "אנחנו נמצאים ברמת תחלואה גבוהה, וייתכן מאוד שהיא תתגבר. המספרים עולים כי לא עוטים מסכות ויש הרבה התקהלויות. זה חייב להיפסק. המומחים חוששים מזינוק פתאומי בחולים הקשים והמתים - מה שלא קרה עד לרגע זה. יש עלייה גיאומטרית בחולים הקשים".

רה"מ הסביר, כי "יש דאגה נוספת, והיא השחיקה - שלא לומר קריסה - של צוותים רפואיים שמקבלים כל הזמן עוד חולים. מכיוון שאנחנו רוצים להימנע מסגר כללי, או לפחות לדחות אותו, החלטנו לנקוט צעד בלימה בדמות סגר על 40 ערים אדומות. עד לרגע זה לא שילמנו מחיר כבד, וצריכים לדאוג שלא נשלם כזה בהמשך".

כשנשאל נתניהו על ההפגנות נגדו ומסמך משרד הבריאות שחשף כי הן לא הביאו להגברת התחלואה, ענה כי זה משום ש"אומרים להם מפורשות לסגור טלפונים".

בדבריו הוא אף התייחס לקריאה למרי אזרחי של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ותקף - כפי שעשה במכתבו: "לצערי, פוליטיקאים מנצלים את המגפה לצרכים פוליטיים וקוראים לאי-ציות להנחיות. זו אנרכיה. אנרכיה תביא להרבה מאוד חולים קשים, ולצערי גם הרבה אנשים ימותו. לכן אני אומר: גלו אחריות. תפסיקו עם ההתנהגות הבלתי הולמת והמסוכנת הזו", סיים נתניהו.

שר הביטחון בני גנץ גינה אף הוא, בפעם השניה, את אמירתו של ליברמן לא לציית להנחיות הקורונה של הממשלה, ואמר: "לא מרידה אישית ולא מרידה רשותית היא פתרון למה שקורה במדינת ישראל, אלא אך ורק שיח ושיתוף פעולה. ביחד אפשר וצריך לנצח את המגפה".

כאמור, פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, אמר כי הוא "מבקש להתנצל בפני החברה החרדית, אם היא הרגישה שאנחנו מסמנים אותה. אין לי שום דבר נגד אף אחד. כולנו ערבים זה לזה. כולנו עם אחד".

"ייתכן שעד סוף השבוע הנוכחי אביא תוכנית ובה הגבלות לקראת החגים. בבתי החולים המצב לא פשוט. יש עלייה בחולים הקשים. אני רוצה להתרחק מסגר, אבל נצטרך להסתכל על כל דבר. אין בכוונתי להתפטר, אני הולך קדימה", הדגיש גמזו.

שר הבריאות יולי אדלשטיין זעם: "אני שומע את השיח שמתנהל נגד כל הגבלה וכל ניסיון שלנו להגביל פעילות זו או אחרת. אני מבין את זכות היסוד של כולנו להתפלל, את זכות היסוד של כולנו למחות, זכות היסוד שלנו לערוך חתונה עם אלף אורחים".

"יש הרבה זכויות, אבל אני גם רוצה לשאול: מה עם הזכויות של אזרח או אזרחית שיש להם במקרה סוכרת או אולי מחלת ריאות? מהן הזכויות שאלו שבנו את המדינה והיום בגיל שמכניס אותם לקבוצות סיכון? מהן הזכויות של רופאים ורופאות, אחים, אחיות וכוח העזר בבתי החולים?", תהה שר הבריאות.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר