הסערה המשפטית

יו"ר הקואליציה קורא לבטל את כתב האישום נגד ביבי

ח"כ מיקי זוהר, יו"ר הקואליציה, קורא ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לסגור את תיק 2000 לבטל את כתב האישום נגד נתניהו ולפתוח בחקירה נגד גורמים במערכת אכיפת החוק (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מנדלבליט ונתניהו (צילום: Emil Salman, לע"מ)

"ריח חריף של שחיתות וריקבון עמוק בתוך מערכות אכיפת החוק", כך תוקף הבוקר יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, את מערכת איפת החוק בשל החשיפה של עמית סגל ב'חדשות 12'.

כזכור, אמש חשף סגל כי ראש הצוות שחקר בשנת 2015 את תיק מעונות ראש הממשלה נגד נתניהו, רפ"ק אבי רוטנברג, היה באותו זמן בקשר זוגי עם אחותו של מו"ל ידיעות אחרונות, ג'ודי ניר מוזס שלום.

אותו הזמן, היו אלה ימי הבחירות ו'ידיעות אחרונות', ניהל אז מלחמה נגד ראש הממשלה, ג'ודי, מלבד כך שהיא אחות של נוני מוזס, היא בעצמה בעלת מניות ב'ידיעות'. האבסורד הוא, שרוטנברג גם נחשף לחומרי החקירה וההקלטת שיחות בין נתניהו למוזס..

סגל מדווח, כי בזמן האחרון, בכירים במערכת אכיפת החוק העבירו למבקר המדינה תלונה הנוגעת לתיקי נתניהו, ומגובה בעדויות ומסמכים רבים.

בין יתר הטענות שעלו בחומרים המסווגים היה, כי במערכת אכיפת החוק טייחו חשדות לפלילים מצד חוקרים בתיקי נתניהו.

מה שיותר חמור על פי הדיווח, זה שמפקד להב 433 רוני ריטמן, החליט להסתיר את המידע שרוטנברג מכיר את ג'ודי - מה שהיה שיכול לסייע לנתניהו. ובתוך יממה הוא קיבל החלטה לסגור את הפרשה בלי לדווח למח"ש. וכתב: "סיכמתי שכורש ישוחח בדיסקרטיות עם רפ"ק רוטנברג ויציע לו לעבור בהסכמתו לתפקיד אחר. בנוסף תירשם לנדון הערת מפקד".

מח"ש פנו לפרקליט המדינה שי ניצן ולמשנה שלו מומי למברגר, אך נתקלו בגרירת רגליים מצד הפרקליטות ובחוסר רצון.

וכך כתב למברגר: "עוד בטרם נתקדם שאלה מקדמית, ידעתי גם את פרקליט המדינה בעניין והדברים על דעתו: ככל שהחוקר נוקט בפעולות לטובת אותו חשוד כי אז אין ספק שמדובר בעבירה. אך אם אין כל אינדיקציות לכך?".

לדברי ח"כ מיקי זוהר: "רפ"ק אבי רוטנברג, מי ששימש כחוקר בכיר בתיקי נתניהו היה מצוי בניגוד עניינים חמור עקב קשרים אינטימיים שקיים עם לא אחרת מאשר אחותו של החשוד ארנון מוזס שבמשך שנים לא מסתירה את שנאתה למשפחת נתניהו.

"לא זו אף זו, מעבר לעובדה שהמשטרה אפשרה לו לחקור את נתניהו בניגוד עניינים חמור, היא אף הסתירה את הדבר מהגורמים הרלוונטיים בדרך שלא מביישת משטרים אפלים. בעקבות חשיפת הדברים יש לגנוז את תיק 2000 לאלתר שכן כל תהליך החקירות מתחילתו ועד סופו זוהם בצורה גסה".

זוהר הוסיף: "התנהגותו השערורייתית של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, כפי שכינה אותה במכתבו שי ניצן. אלשיך, בעודו מכהן כמפכ"ל, הדליף לעיתונאים נגד מח"ש, דבר שמלמד על אופן עבודת המשטרה תחת הנהגתו".

בסיום מכתבו מבקש זוהר: "כל האנשים אשר היו מעורבים בחקירות נתניהו ובהחלטה לפתוח בהן, נתפסו כאן בהתנהגות קלוקלת חמורה אשר מעלה שאלות ותהיות רבות בנוגע ליושרם ודרך קבלת ההחלטות שלהם בכל הקשור לחקירות ראש הממשלה. יש לפתוח בחקירה מיידית של הדברים ושל כל הנוגעים בדבר בכללם, שי ניצן, רוני אלשיך, רוני ריטמן, אבי רוטנברג ומני יצחקי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר