הרשימה המלאה

החרדיות בפנים: אלו הערים שיהיו תחת עוצר, וללא לימודים

החל מהערב, ייכנסו באופן רשמי וסופי כ-40 ערים וישובים ברחבי הארץ לעוצר לילי - כל יום בין השעות 19:00 ל-05:00 - והלימודים במוסדות ייפסקו, בשל בשל שיעור התחלואה הגבוה בשטחם (אקטואלי)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט באלול תש"פ | 08.09.20
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שרי הממשלה החליטו באופן רשמי וסופי מי הערים והישובים שייכללו ברשימה ה'אדומה' לקורונה, יוטל עליהם עוצר לילי החל מהערב (שלישי) ומערכות החינוך בהם ישבתו - למשך שבוע. ברשימה: רוב ריכוזי האוכלוסייה החרדית, כולל שכונות בירושלים ואשדוד.

קבינט הקורונה אישר, במשאל טלפוני, את הטלת הסגר החלקי על כ-40 ערים אדומות, זאת בתום הליך השימוע לראשי הרשויות המקומיות הרלוונטיות, כמתחייב בחוק.

העוצר הלילי כולל איסור יציאה מהבתים מעבר ל-500 מטר וסגירת עסקים (למעט המוגדרים חיוניים) מהשעה 19:00 בערב ועד השעה 05:00 בבוקר. ממחר, כאמור, לא יהיו לימודים בישובים אלו, למעט החינוך המיוחד והחינוך לגיל הרך.

בין הערים והישובים הללו ניתן למנות את בני ברק, השכונות רמות, רמת שלמה וסנהדריה המורחבת בירושלים, ביתר עילית, הרובעים ג', ז' ו-ח' באשדוד, אלעד, השכונות רמה א', רמה ג' ומנוחה ונחלה בבית שמש, רכסים, נתיבות ועמנואל, כמו גם ישובים רבים במגזר הערבי.

עוד ברשימה: שכונת שחמון באילת, השכונות מצפה ברנע, גני ברנע, נאות ברנע, גבעת ציון וכרמי ציון באשקלון והשכונות נאות יצחק רבין ונאות הנביאים בשדרות.

העיר מודיעין עילית, כמו גם כלל העיר אילת, ניצלו לבסוף מכניסה לרשימת ה'אדומות' הזו.

בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נמסר, כי "ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל אישרה את המלצת משרד הבריאות ומנהל "מגן ישראל" פרופ' רוני גמזו, להטיל סגר לילי על אזורים בעלי תחלואה גבוהה וסגירת מוסדות החינוך בהם, למעט החינוך המיוחד, החל מהערב (8.9.20) בשעה 19:00 ועד ליום 15.9.20. הסגר הלילי יסתיים כל בוקר בשעה 5:00".

"ההחלטה התקבלה לאחר סיום הליך התייעצויות סדור עם כלל הרשויות בהן קיימת תחלואה גבוהה, על ידי בכירי משרד הבריאות ומנהל 'מגן ישראל' הפרופ׳ גמזו. ההליך התקיים ביסודיות החל מיום חמישי לאחר החלטת הקבינט ועד אתמול בערב", נכתב עוד בהודעה.

ההתנצלות של גמזו בפני החרדים, אמש (צילום: לע"מ)

תחילה כזכור תכנן פרויקטור הקורונה להטיל סגר כללי על כעשר ערים אדומות, אך לאחר לחץ שהפעילו ראשי הרשויות הללו על הממשלה, חלחלה ההבנה כי הציבור לא ישתף פעולה עם סגר שכזה ולכן הוחלט על המתווה הנוכחי.

אמש אמר גמזו, כי הוא "מבקש להתנצל בפני החברה החרדית, אם היא הרגישה שאנחנו מסמנים אותה. אין לי שום דבר נגד אף אחד. כולנו ערבים זה לזה. כולנו עם אחד".

"ייתכן שעד סוף השבוע הנוכחי אביא תוכנית ובה הגבלות לקראת החגים. בבתי החולים המצב לא פשוט. יש עלייה בחולים הקשים. אני רוצה להתרחק מסגר, אבל נצטרך להסתכל על כל דבר. אין בכוונתי להתפטר, אני הולך קדימה", הדגיש גמזו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר