התושבים מנסים להבין

העוצר הלילי: אנדרלמוסיה בכניסה לשכונה החרדית בבירה

בכבישים המובילים אל שכונת רמות וממנה, נפרסו מחסומים משטרתיים לצורך אכיפת ההחלטה על הטלת העוצר הלילי • התושבים המבולבלים שנקלעו לפקקים ניסו להבין מי נגד מי • צפו (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בהתאם להחלטת הממשלה, נפרסו הערב (שלישי) כוחות משטרה בצירי התנועה המובילים אל ומשכונת רמות בירושלים, לצורך אכיפת העוצר הלילי.

השכונה הוגדרה כשכונה אדומה בהתאם לכך, הטילו עליה עוצר לילי הכולל הגבלות תנועה בין השעה 19:00 עד לשעה 05:00 למחרת, כפי שהוטל על עשרות ערים, יישובים ושכונות ברחבי הארץ.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

התושבים החרדים, נראו מבולבלים והתקשו להבין את ההנחיות, בעיקר לאור העובדה שההחלטה התקבלה כעבור מספר דחיות, ובצורה לא מסודרת.

"אני צריך להגיע לעבודה", התחנן אחד הנוסעים, אך השוטר התעקש שיעשה סיבוב עם רכבו. אם אחרת התחננה שיתנו לה לעבור כי הילדים צורחים לה באוטו, אך השוטר לא נענה.

נהג אחר שהתבקש לנסוע בדרך אחרת, תהה גם הוא: "תפרססו ותעמדו בפקק של שעה וחצי? אני לא מבין את ההיגיון שלכם".

המחסום בשכונת רמות, הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

תושב שכונת רמות שהגיע למחסום אומר ל'כיכר השבת': "אף אחד לא עדכן, לא ראיתי בשום מקום מה מותר ומה אסור, זה בושה מה שקורה, המשטרה לא אשמה בזה - אבל מקבלי ההחלטות התחרפנו לגמרי".

כפי שדווח מוקדם יותר הערב (שלישי) בשעה 19:00 נכנס לתוקפו העוצר הלילי על ארבעים ערים, יישובים ושכונות שנצבעו בצבע אדום לפי תכנית הרמזור של פרויקטור הוקורונה, פרופ' רוני גמזו, עוצר שיימשך בכל הלילות למשך השבוע הקרוב.

ברשימת הערים, גם אזורי מגורים חרדיים, בהם העיר אלעד, שכונות חרדיות בעיר אשדוד, שכונות חרדיות בעיר בית שמש, בני ברק, רמת שלמה, רמות וסנהדריה בירושלים, רכסים, עמנואל וביתר עילית.

כחלק מההגבלות חל איסור לצאת מהבית בתוך האזור המוגבל, מהשעה 19:00 עד לשעה 05:00 בבוקר למחרת, אלא לצורך אחת הפעולות או המטרות הבאות:

הגעת עובד למקום עבודה וחזרה ממנו, וכן הסעת עובד למקום עבודה; הצטיידות במזון, בתרופות ובמוצרים חיוניים וקבלת שירותים חיוניים; קבלת טיפול רפואי; תרומת דם; השתתפות בהפגנה; הגעה להליך משפטי שאותו אדם הוא צד לו, בעל מעמד בו או שהוא נדרש להשתתף בו; הגעה למשכן הכנסת ; טיפול במסגרת רווחה; פעילות ספורט של יחיד או של אנשים הגרים באותו מקום, למרחק של עד 500 מטרים ממקום המגורים; יציאה ממקום מגורים של יחיד או של אנשים הגרים באותו מקום, לזמן קצר ולמרחק של עד 500 מטרים ממקום המגורים.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בנוסף מותר לצאת לצורך טבילת אישה במקווה טהרה; השתתפות בהלוויה או בברית מילה, בתפילה או בטקס חתונה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה; יציאה לצורך סיוע רפואי לאדם אחר או סיוע לאדם עם קושי או מצוקה הדורשים סיוע; העברת קטין שהוריו חיים בנפרד על ידי אחד מהוריו לביתו של ההורה השני; העברת קטין שההורה האחראי עליו נדרש לצאת לצורך חיוני ואין במקום המגורים אחראי שניתן להשאיר את הקטין בהשגחתו.

כן מותרת היציאה לצורך השתתפות בפעילות של מוסד המקיים פעילות חינוך שהותרה פעילותו בתחומי האזור המוגבל .

יצוין כי המגבלה חלה רק על אדם המתגורר באזור המוגבל. כלומר, מי שאינו גר באזור המוגבל רשאי להיכנס לאזור ולהסתובב בו לכל מטרה או פעולה. בנוסף, אדם המתגורר באזור המוגבל רשאי לצאת מהאזור לצורך אחת הפעולות או המטרות המותרות.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הגבלה נוספת, אוסרת פתיחת בתי עסק בשעות העוצר הלילי, למעט חנות למכירת מזון שאינה בית אוכל, בית מרקחת, חנות אופטיקה, חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה ומעבדה לתיקון מוצרי תקשורת או מחשבים.

מי שייצא מהבית שלא לצורך מותר, ייקנס בסכום של 500 ש"ח. על סירוב להוראת שוטר לפיזור ההתקהלות בניגוד להגבלות על התקהלות באזור המוגבל, יקבלו קנס של 1,000 ש"ח.

פתיחת עסק בניגוד להנחיות, תביא לקנס לפי מספר המועסקים בעסק: אם מועסקים במקום עד חמישה עובדים – קנס מינהלי בסך 2,000 ש"ח. בין שישה לחמישים עובדים – קנס מינהלי בסך 4,000 ש"ח. יותר מחמישים עובדים – קנס מינהלי בסך 6,000 ש"ח.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר