ועדת החוקה

מתווה הרמזור אושר; תוקף התקנות - קוצר

ועדת החוקה אישרה את מתווה הרמזור אך קיצרה את תוקף התקנות לשבוע בלבד כדי לאפשר לממשלה לתקן את המתווה בהתאם לדרישות הוועדה. אשר: "שהדברים יהיו נכונים מתוקנים ושקופים" (חדשות)

(צילום: דוברות הכנסת)

בתום דיונים ממושכים אישרה לפני זמן קצר (שלישי) ועדת החוקה של הכנסת את מתווה הרמזור שנכנס לתוקף ביום ראשון, זאת בהתאם למנגנון הפיקוח הפרלמנטרי שנקבע ב'חוק הקורונה הגדול'. יחד עם זאת, חלק מן התקנות היו אמורות לפקוע ב-17.9 וחלקן ב-1.10 וכעת קבעה הוועדה כי יפקעו כולן ב-15.9.20, בעוד שבוע.

קיצור תוקף התקנות נועד לאפשר לממשלה לקיים את דרישות יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר, לצמצם בתקנות הבאות את פער המגבלות בין גני אירועים למסעדות ובתים פרטיים באזורים ירוקים, לשנות את דרך חישוב צבעי היישובים ולבטל את הוספתה של חצי נקודה לכל ישוב בו מעל 100 חולים חדשים בשבוע; כמו כן לשנות את התפוסה המותרת בעסקים ששטחם גדול בעיקר באזורים ירוקים לפי אדם ל-4 מ"ר וללא קביעת תקרה של 100 אנשים.

במהלך הדיונים התנגדו חברי הוועדה לפער שנוצר בין הפעלת גני אירועים באזור ירוק, המותרת בהשתתפות של עד 100 איש, בשטח פתוח ובהושבה ללא ריקודים, לעומת האפשרות לקיים אירועים במסעדות או בבתים פרטיים שם המגבלה עומדת על 250 איש ללא התייחסות להושבה או ריקודים.

יו"ר הוועדה ח"כ אשר דרש בנוסף לשנות את דרך חישוב צבעי היישובים ולבטל את הקביעה כי תתווסף חצי נקודה לכל ישוב בו יש מעל 100 חולים חדשים בשבוע ללא קשר לגודלו.

לאור טענות שהעלו בעלי עסקים ששטחם אלפי מטרים רבועים דרש היו"ר ח"כ אשר להשאיר את הקריטריון של אדם לכל 4 מ"ר ללא קביעת התקרה של עד 100 איש לחנות באזור ירוק.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אמר כי "התקנות שאישרנו נכנסו לתוקף לפני יומיים. אם לא נאשר את כל התכנית נגרום נזק לתחומים כמו התרבות שדווקא קמים לתחיה בתקנות ונפגע באנשים רבים. אחת השיטות שנקטנו בהן היא קיצור מועדים בדברים מסוימים בהם נתנו שיעורי בית לממשלה ומשרד הבריאות אמר שהוא מקבל אותם. באמצעות השיטה שיצרנו בחוק טייבנו הרבה דברים שעזרו לציבור כולו".

תמכו בתקנות: היו"ר ח"כ יעקב אשר והח"כים איתן גינזבורג (כחול לבן), אוריאל בוסו (ש"ס); נמנע: ח"כ אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת).

(צילום: דוברות הכנסת)
(צילום: דוברות הכנסת)
(צילום: דוברות הכנסת)
(צילום: דוברות הכנסת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר