הכאוס והפקק

העוצר הלילי על שכונת רמות: כך הוא נראה מהרחפן • צפו

השכונה הגדולה ביותר בירושלים - שכונת רמות, נכנסה אתמול לעוצר לילי ואלפים נתקעו בפקקי ענק בכבישים המובילים לשכונה • צפו בתיעוד מהרחפן של הכאוס, הבלאגן והפקקים הארוכים (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הסגר על רמות (צילום: חזקי מוזס - עין הנץ)

החלטת ממשלת ישראל להטיל סגר על 40 ישיבות וערים נכנסה אתמול (שלישי) בשעה 19:00 בערב לתוקפה - ונמשכה עד השעה 05:00 לפנות בוקר.

שכונת רמות בירושלים, המונה כ-60 אלף תושבים, נחשבת לשכונה הגדולה ביותר בבירה, ויש בה רוב מוחלט לציבור החרדי, החיים לצד הדתיים לאומים והחילונים.

השכונה הוגדרה כ"אזור אדום" ובהתאם לכך הטילו עליה עוצר לילי הכולל הגבלות תנועה בין השעה 19:00 עד לשעה 05:00, כפי שהוטל על עשרות ערים, יישובים ושכונות ברחבי הארץ.

אך כמו במרבית מקומות אחרים, התושבים נראו אתמול בעיקר מבולבלים והתקשו להבין את ההנחיות. "זה סגר לילי?", אמר אחד התושבים, "זה בעיקר פקק לילי, כולם תקועים בכביש, מה הועילה הממשלה בתקנתה?".

הנהגים התחננו בפני השוטרים כי יאפשרו להם לעבור, אך בקשותיהם לא התקבלו והם הופנו לעשות סיבוב, שלטענתם יימשך כשעה וחצי.

תושב שכונת רמות שהגיע למחסום סיפר אתמול ל'כיכר השבת': "אף אחד לא עדכן, לא ראיתי בשום מקום מה מותר ומה אסור, זה בושה מה שקורה, המשטרה לא אשמה בזה - אבל מקבלי ההחלטות התחרפנו לגמרי".

"זה פשוט מטורף", אמר אחד התושבים, "אין פה אחד שמגיע למחסום ומבין למה יש מחסום ומה צריך לקרות, פשוט תקעו אלפים בפקקים אינסופיים וזהו, עוצר לילי, נו באמת".

כפי שדווח ב'כיכר השבת' - אתמול בשעה 19:00 נכנס לתוקפו העוצר הלילי על ארבעים ערים, יישובים ושכונות שנצבעו בצבע אדום לפי תכנית הרמזור של פרויקטור הוקורונה, פרופ' רוני גמזו, עוצר שיימשך בכל הלילות למשך השבוע הקרוב.

ברשימת הערים, גם אזורי מגורים חרדיים, בהם העיר אלעד, שכונות חרדיות בעיר אשדוד, שכונות חרדיות בעיר בית שמש, בני ברק, רמת שלמה, רמות וסנהדריה בירושלים, רכסים, עמנואל וביתר עילית.

כחלק מההגבלות חל איסור לצאת מהבית בתוך האזור המוגבל, מהשעה 19:00 עד לשעה 05:00 בבוקר למחרת, אלא לצורך אחת הפעולות או המטרות הבאות:

הגעת עובד למקום עבודה וחזרה ממנו, וכן הסעת עובד למקום עבודה; הצטיידות במזון, בתרופות ובמוצרים חיוניים וקבלת שירותים חיוניים; קבלת טיפול רפואי; תרומת דם; השתתפות בהפגנה; הגעה להליך משפטי שאותו אדם הוא צד לו, בעל מעמד בו או שהוא נדרש להשתתף בו; הגעה למשכן הכנסת ; טיפול במסגרת רווחה; פעילות ספורט של יחיד או של אנשים הגרים באותו מקום, למרחק של עד 500 מטרים ממקום המגורים; יציאה ממקום מגורים של יחיד או של אנשים הגרים באותו מקום, לזמן קצר ולמרחק של עד 500 מטרים ממקום המגורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר