באולפן 'כיכר'

ערב ראש השנה: הרבנית ימימה מזרחי בראיון מיוחד

בפרק נוסף של "הנבחרת בכיכר", פותחת הרבנית ימימה מזרחי צוהר ללב השבור של כולנו, משתפת באתגרי השנה החולפת ומציירת איך יראה ראש השנה מעזרת הנשים הנעדרת (אקטואליה, כיכר TV)

יעל צין | כיכר השבת |
(צילום: זאבי רוזנברג)

בשפתה היפה והמהפנטת, שואבת אותנו הרבנית ימימה מזרחי אל המסך של "הנבחרת בכיכר", כשהיא משוחחת עם יעל צין, בכאב אמיתי וצורב, על כל החסרים של ראש השנה הקרב: בלי שופר בחג הראשון, בלי קיבוץ של מאות אלפי יהודים באומן, בלי סעודת חג במשפחה המורחבת, בלי עזרת נשים בבית הכנסת. ראש השנה בלי.

ובאותה נשימה, מגישה הרבנית ימימה את התשובה הניצחת לתמיהת החסר הנוקב הזה: "מה השם אלוקיך שואל מעמך?" הוא שואל את הגעגוע, מבטיחה לנו הרבנית. הוא מבקש את הכמיהה הפנימית, את ההבנה הצומחת שאין שום טבע בעולם, הכול יסודו בתפילה ובתחנונים.

השנה תהיה זו זעקת "איה מקום כבודה", מבכה הרבנית את כאב כל הנשים שבעולם ומדגישה כי הצעקה שתעלה מאיתנו בראש השנה הזה תהיה אחרת. שוועה שמעולם לא יצאה כך מלב העם היהודי. "שוועת עניים אתה תשמע".

הרבנית ימימה מזרחי מצטטת את דבריו הקדושים של הרבי מקלויזנבורג, המתבטא כי בראש השנה החל בשבת, איננו תוקעים בשופר, כדי שלא יגרם חילול שבת על ידי מי שלא יודע הלכות.

והיא שואלת שאלה מטלטלת: "האם את מוכנה להקריב מתנה שכל כך יקרה לך, בשביל אחייך הטועים? האם את יכולה לוותר על מליץ היושר שלך, כדי שעוד יהודים יחוו את יום הדין כמצוותו?"

כן, את יכולה, זוהרות מילותיה של הרבנית, כי בזאת את נותנת ממך קרבן גדול יותר מן העקידה וכשתראי את סימני התקיעה בתפילתך ותמשיכי הלאה, ללא קול השופר המחטא, תבקשי מריבונו של עולם שיחוס עלייך ועלינו, בזכות הדבקות הטהורה שלך באומתנו הקדושה, בזכות הערבות ההדדית שלנו זה לזה, בזכות היותנו דבקים בהשם אלוקינו, חיים כולנו היום.

ניהול אולפן: זאבי רוזנברג

הפקה והגשה: יעל צין

שמלה: asos

איפור: miriam_ben_shushan@

עריכת תוכן: שולמית אורבך

סטייליסטית: אלישבע כרמל

ליהוק: אילה הפקות

לפניות והצעות למערכת: 055-6875986, yaelt9095@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר