לפנות בוקר

הרבי מצאנז התייפח בבכי: "עברה עלינו שנה קשה ומרה"

האדמו"ר מצאנז נשא דברי חיזוק והתעוררות לחסידיו במהלך אמירת הסליחות בשעה 05:00 לפנות בוקר (ראשון) תחת כיפת השמים, והתייפח בבכי על השנה הקשה • האזינו (בארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
האזינו למשא הרבי (תמונה: משה גולדשטיין)

האדמו"ר מצאנז נשא דברי חיזוק והתעוררות לחסידיו במהלך אמירת הסליחות בשעה 05:00 לפנות בוקר (ראשון) ברחבת בית המדרש, תחת כיפת השמים.

האדמו"ר נשא את הדברים בבכיות נוראיות וכשדמעות זולגות מעיניו על המצב והשנה הקשה שעברה על עם ישראל.

"יש לנו מנהג אבותינו בידינו לדרוש ולשאת דברים כדי לעורר ולהזכיר לכולנו היכן אנו נמצאים, אבל כל זה שייך בימים כתיקונם, ובתקופות רגילות, אך כעת אנו נמצאים בתקופה מרה, תקופה שבה אנו אפילו לא יכולים לומר סליחות בתוך בית המדרש", אמר הרבי.

עוד הוסיף האדמו"ר בבכי מר כי "עברה עלינו שנה קשה ומרה, שנה שבה הסתלקו מאיתנו מאות רבות של יהודים חסידים ואנשי מעשה, יהודים יראים ושלמים, ומרביצי תורה, אסונות קשים שלא שמענו עליהם מזה שנים רבות, בהם אלפי יתומים, אלמנות ומשפחות רבות שנשארו שבורי לב".

"אנו מתמודדים לצערנו עם נגיף קשה, ועם מחלות נוספות שמביאות אותנו למצב שאף אחד לא יודע מה יולד יום, ואנו מאמינים באמונה שלימה שבראש השנה יכתבון, וביום צום כיפור יחתמון, כאשר בשנה שעברה אף אחד לא חשב שכעבור כמה חודשים נגיע למצב של 'פה יתפורר הארץ'", אמר הרבי.

לסיום אמר הרבי כי אנו עומדים לפני ימים בהם נפתחים ספרי החיים וספרי המתים, ואם בעבר ראינו צעירים שפחות חוששים, הגענו למצב שבו אנשים בכל גיל איבדו את חייהם, מצב שאמור לגרום לכולנו לחזור בתשובה ולהתפלל להקב"ה שיקרע הגזירות הקשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר