לשנות את הגזירה

קריאת חירום לנציגים החרדים // שלמה בניזרי

השלמנו עם הרבה דברים אך ההחלטות האחרונות של קבינט הקורונה כבר עברו כל גבול, ואני מזהה בהם סימנים חמורים של רדיפת הדת והציבור הדתי והחרדי, וזלזול בכל היקר לנו ולאמונתנו (טור דעה)

הרב שלמה בניזרי | כיכר השבת |
שלמה בניזרי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מזה כשבעה חודשים, חייהם של אזרחי העולם ומדינת ישראל השתנו ללא היכר. וירוס קטן וממזרי שיבש את הסדר העולמי, אך חושבני שעל הדרך הוא שיבש גם את החלטותיהם של מנהיגי המדינה ומערכת הבריאות.

מהיום הראשון, החלטותיהם מבולבלות וסותרות אחת את השנייה, אין יד ימין יודעת מיד שמאל, יום אחד מתירים וביום השני אוסרים, וכעין הנאמר בווידוי יום הכיפורים: "את אשר התרתי אסרתם, ואת אשר אסרתי התרתם".

עם מערכת מבולבלת כזו אנו נאלצים לחיות, שחלקם אף הזויים, אך כאזרחים נאמנים של המדינה הבלגנו וקיימנו. אך ההחלטות האחרונות של קבינט הקורונה כבר עברו כל גבול, ואני מזהה בהם סימנים חמורים של רדיפת הדת והציבור הדתי והחרדי, וזלזול בכל היקר לנו ולאמונתנו.

לכאורה, יטען הטוען, מה אתה רוצה, הם רואים שיש כאן התפרצות של המגיפה, והם עושים כל שביכולתם למנוע את המגיפה, וההחלטות האחרונות הם חלק מהמלחמה הבלתי נמנעת. טענה זו הייתי מקבלה, לו באמת ההחלטות הללו היו נעשות לפני חודש, כשבפועל המספרים של אלפיים חולים ביום כבר היו אז, ואני אישית ואחרים זעקנו מעל כל במה, שאם יש מחשבה בשלב מסוים להטיל סגר על אזרחי המדינה שיעשו זאת עכשיו, בקיץ, בזמן החופש הגדול ושלא ימתינו עד לחגים.

התרעתי מתוך תחושת בטן, אך גם ראיתי ידיעה ב'דה מרקר' מתאריך 15/8/20 שכותרתה: "הערכות – פרופסור גמזו יטיל סגר בחגים בשל החשש מהתקהלויות", כלומר, גמזו וחבר מרעיו ואולי אף ראש הממשלה, ידעו מראש שהולכים על סגר ואין מנוס, רק שהם יחליטו מתי זה מתאים לכלכלה ולנופשים החילונים. בינתיים, עד לתזמון הנח מבחינתם, הם התירו את פתיחת חופי הים, תיאטרונים, בתי מלון, הפגנות המוניות ובעצם מה לא, ובפועל זה מה שגרם להתפשטות הרוחבית של המחלה בכל מדינת ישראל.

וראו זה פלא, פתאום, בשבוע שלפני החגים נכנסו קברניטי המדינה לפאניקה, והכריזו שהמצב חמור ואנו צועדים לקראת קטסטרופה, ואין מנוס מסגר כללי.

אם אמת הדבר והמצב הוא כה קטסטרופאלי, אז למה דחיתם את הסגר עד לערב ראש השנה ממש, הרי בכל יום נדבקים כארבעת אלפים חדשים, ודחייה כזו של עשרה ימים משמעותה - הכפלת החולים הפעילים לכשמונים אלף!! א"כ היכן החירום שבדבר? אם ניתן היה לדחות מלפני חודש, וכן אם ניתן לדחות בעשרה ימים כשכעת אנו נמצאים בשיא חדש של נדבקים, אז למה אי אפשר לדחות את הסגר עד לאחר החגים למשל? למה לפגוע לנו בחגים?

אם באמת חפצי בריאות אתם ורצונכם שנאמין לכם, למה לא לפני חודש? או אפילו שבועיים, למה דווקא עכשיו? למה בשבת הקודמת ובשבת הזו יכולנו לארח את ילדינו ואת נכדינו ללא כל הפרעה, ואילו בחגים לא נוכל לארחם? האם השבת הזו הגעתם להסדר עם מיסטר קורונה שלא יתקוף?

האם לא התעמרתם בנו די? מהיום הראשון הסתתם והנכם מסיתים שהציבור החרדי הוא מפיץ הקורונה, והוא הכי בעייתי, כאשר בפועל אכן כעשרים אחוז לערך מהנדבקים הם חרדים, אך להזכירכם שמונים אחוז! האחרים גרים כאן במדינת ישראל, והם אינם חרדים.

מספרי הנדבקים בערים כמו ת"א הגיע לכשמונה מאות, בחיפה ובב"ש לחמש מאות ועוד, אבל עיניכם צרה רק בחרדים. ואם במספרים עסקינן, אז רוב הנפטרים אינם חרדים, וכן החולים הקשים המאושפזים בבתי חולים הם מיעוט קטן ביחס למספר המאומתים. למשל מתוך כאלף מאושפזי קורונה, רק 26 מאושפזים מבני ברק.

הדבר הכי קל והכי פשוט מבחינתם לפגוע בו הוא, הימים הנוראים, להם זה לא אומר הרבה, אלה חגים דיכאוניים כאלה, שלא יקרה כלום אם יישארו בבתים. מה זה לעומת החופש הגדול! אך באמת משמעות הסגר היא, שמיליוני יהודים הנוהגים להתפלל את תפילות הימים הנוראים, יאלצו לעשות זאת ברחובות ובתנאי מזג אויר נוראיים, או בביתם.

ולא די בכך, אלא שגם מתפללי הרחוב לא יוכלו להתקהל על נפשם עם יותר מעשרים אנשים, ובבתי הכנסת עשרה אנשים. מידת סדום ממש! בבלפור, בקיסריה ובת"א בחסות בית המשפט הפגנות של עשרות אלפים ביחד נגד ראה"מ, זה נקרא שמירה על הדמוקרטיה, אך הפגנת עם ישראל בתפילות לבורא העולם, זו התגודדות אסורה ופלילית.

יצא לי לדבר הערב עם אנשים מסורתיים, שמקפידים מאוד להתפלל בימים הנוראים בבתי כנסת, אך לצערם, הם אמרו לי שהשנה לא יעשו זאת עקב האיסור להתפלל בבתי כנסת, מזג האויר הקשה, ובכלל, בסביבתם אין מנייני רחוב. אוי נא לנו! על זה היה דווה ליבנו!

אינני מצליח להבין, כיצד נציגינו בקבינט הקורונה נתנו לדבר כזה לעבור בקלות. זה מסוג הדברים שצריך להילחם עליהם ולנסות למונעם בכל מחיר. זו ממש העברה על דת. היד הקלה על ההדק של ראש הממשלה ופרובוקטור הקורונה לכפות עלינו סגרים מרושעים, זועקת עד השמים.

זה התחיל בסגר של פסח, המשיך בסגר המיותר, האוילי והמרושע בשבוע שעבר שהיה רק על חרדים וערבים (סגר שלא היו מעיזים לעשות בשכונות חילוניות, וזה כי אנחנו ציבור מוחלש המהווה שק החבטות של החברה הישראלית, ושעל גבו ניתן לעשות קופה פוליטית, ולסירוגין אפשר גם לרחוץ ידיים עקב כישלונות!), וכעת ממשיך בסגר כללי לכל תקופת החגים.

על פסח עוד החרשנו ודנו לכף זכות, כי זה היה בהתחלה ולא הכירו מספיק את דרכי הפעולה, וגם יכולנו לחוג את החג בבית. אך כעת, בימים הנוראים, שכל מהותם זה תפילה, ותפילה במניין בבית הכנסת, שזה הדבר הכי חסר והכי חשוב היום לעם ישראל, בא מעשה שטן או השטן בעצמו, ומונע את תפילת עם ישראל.

אני קורא לנציגנו בממשלה להפוך עולמות, ולנסות לשנות את הגזירה ולצמצמה עד למינימום פגיעה בתפילות ובשמחת החג. הממשלה מאלצת את הציבור לעבור על החוק, וזה בגדר של גזירה על הציבור שאינו יכול לעמוד מה. החלטות אלו הם בגדר נבואת הנביא עמוס (פרק ח', י'): "וְהָפַכְתִּי חַגֵּיכֶם לְאֵבֶל וְכָל שִׁירֵיכֶם לְקִינָה".

נ.ב.

א. לא דיברתי עדיין על הקניות לחגים וקניית ארבעת המינים, שעיקר הפעילות היא בעשרת ימי תשובה.

ב. שלא תהיה טעות, אינני מאלה שטוענים שהקורונה זוהי קונספירציה ואין לעשות דבר ולא להישמע להוראות, חלילה! ודאי שהקורונה היא מגיפה עולמית שעד היום נדבקו בה עשרות מיליונים ונפטרו למעלה ממיליון וחצי, ולכן צריך להילחם בה בכל דרך ולהישמע להוראות משרד הבריאות, אך מלחמה זו חייבת להיות הוגנת ושיוויונית. לא ייתכן שחלק יקבלו הוראות מחמירות, ולחלק יינתנו הנחות מפליגות. לא ייתכן שההחלטות תהיינה מוטות ומותאמות לציבורים מסוימים ולשיקולים כלכליים ופוליטיים, תוך התעלמות מצרכים של ציבורים אחרים, ובפרט שאינן מותאמות לשיקולים הבריאותיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר