'על שולחן הניתוחים'

ישי ריבו נשמע כמו אורגן? / ביקורת סינגלים

מבקר המוזיקה של כיכר השבת, נתנאל לייפר, מתלהב מהביצוע המרהיב של ישי ריבו מלווה בדוד איכלביץ' והקלידים בלבד. וגם יפה כח הבן מכוח האב? וצמד חדש ומרגש (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

ראש השנה כבר בפתח, חוסר הוודאות בנוגע לתפילות הוא ענק, ובהזדמנות זו אנצל את הטור כדי להפנות אתכם לפרויקט הגדול והמכובד שהרמנו ב'כיכר השבת' כדי לסייע לבעלי התפילה החדשים ללמוד את נוסח התפילה על פי נוסחים שונים בצורה פשוטה קלילה ונעימה.

בפרויקטים משתתפים מיטב החזנים שהקליטו את עצמם לטובת הגולשים ואנו מקווים שהפרויקט יהיה לתועלת רבה

לכניסה לפרויקט "נוסח בכיכר"

את הטור היום אפתח בביצוע המרהיב של החזן הראשי חיים אדלר ובנו ישראל אדלר ליצירת החזנות של מוישה אוישר "רחמנו טאטע".

אומרים שאין אדם מתקנא בבנו ובתלמידו, והחזן חיים אדלר שליחו לא נס כלל, יכול להיות גאה במיוחד בביצוע המשותף של בנו יחד איתו, ביצוע מלא עוצמה ורגש. הקליפ בו נראים האב והבן שרים יחד כשהם מביטים האחד בשני מוסיף רבות לחוויה המרגשת ולעוצמת המילים "כרחם אב על בנים".

העיבוד של יהודה גלילי ושירת המקהלה המדויקת, מעניקים עוצמה נוספת ליצירה הנפלאה הזו שאני ממליץ לכל חובבי המוזיקה היהודית לצפות בה לפני ימי ראש השנה.

היום הופתעתי ושמחתי מהסינגל החדש של צמד היוצרים אהוד שאואט ויועד שץ "אבינו מלכנו", שיר תפילה מרגש ויפיפה שהלחינו יחד.

השירה הזכירה לי להפליא את ישי ריבו והיא מלאת רגש וכוונה. העיבוד של נדב ביטון מעניק לשיר את התמיכה הנדרשת מבלי להעמיס עליו.

יריית הפתיחה של הצמד האלה מבטיחה ואני מקווה לשמוע מהם בהמשך חומרים נוספים.

ידידי, איש המוזיקה והאולפנים עדי נתנאלי, מפתיע כל פעם מחדש עם הרף הגבוה אליו הוא לוקח את הקלידים והסאונדים. באלבום החדש שהוא מוציא לכבוד החגים, אלבום שיחולק חינם לכל הגולשים, שרים מיטב הזמרים והמוזיקאים את שיריהם כשהם מלווים בסאונדים ודגימות של 'סינטי מיוזיק' מותג הבית של נתנאלי.

הרמה של הסאונדים כשהיא יוצאת מתחת ידיהם של מיטב הנגנים היא חוויה של ממש, שיכולה לנפץ כל סטיגמה מסוג "נשמע כמו אורגן" ואולי אפילו להפוך למחמאה.

בחרתי להביא לכם את הביצוע המלא והמרגש במיוחד של ישי ריבו, מלווה בקלידן האגדי שלו דוד איכלביץ', שמצליח בעזרת הקלידים ליצור סאונד של להקה שלמה שפשוט נשמע נהדר וברמה הגבוהה ביותר אליה רגיל ריבו בהופעותיו. לולי ראיתי במו עיניי כי מדובר בקלידים בלבד הייתי בטוח שמאחורי ריבו הנהדר עומדת להקה מלאה של נגנים חיים ושאפו לגמרי לנתנאלי.

שמעו ותיהנו ושתהיה לכם שנה טובה ומתוקה עמוסה במוזיקה שתמלא את חייכם בשמחה ורגש חיובי.

להערות, הארות והסברים על ייצור שופרות תימניים: nl@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר