סדר בסגר

תפילות, ד' מינים וכפרות: מה מותר ומה ייאסר • כל הפרטים

לא מעט בלבול נוצר אצל אזרחים רבים, שלא הבינו מה לבסוף מותר להם לעשות בעת הסגר המתקרב ואלו פעולות נאסרו; כעת, משרד הבריאות מרכז את הכללים השונים - שנדרשים לאישור נוסף (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שוק ארבעת המינים. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

החלטת הממשלה על הסגר, שיימתח על פני שלושה שבועות, היתה נתונה לשינויים רבים, ויצרה לא מעט בלבול אצל אזרחים רבים שלא ממש הבינו מה לבסוף מותר להם לעשות בעת הסגר ואלו פעולות נאסרו; כעת, משרד הבריאות מרכז את הכללים השונים, שנדרשים לאישור נוסף, בניסיון להשליט סדר בסגר.

תחילה מה בלתי אפשרי יהיה לעשות בתקופת הסגר: להתקהל יותר מ-10 בחלל סגור ו-20 במרחב הפתוח, לצאת מהבית למרחק של יותר מ-500 מטרים, לפתוח מוסד חינוכי (בכל הגילאים) ולהפעיל בתי מלון, צימרים, חדרי כושר ומסעדות.

תפילות:

בשטח פתוח, התנאים להן יהיו: קפסולות קבועות, של עד 20 אנשים, מרחק שני מטרים בין מתחם למתחם, סימון כל מתחם בחבל או בסרט והצבת כיסא ריק בין אנשים שלא גרים יחד.

במקום סגור, התנאים הם: מרחק שני מטרים בין מתחם למתחם, סימון כל מתחם במחיצות קשיחות או בניילון, הצבת שלט בכניסה ועליו התפוסה המותרת ושמו של ממונה הקורונה במקום, והצבת שני כיסאות ריקים בין אנשים שלא גרים יחד.

החלוקה לקפסולות:

באזור אדום - קפסולה תמנה 10 אנשים בלבד, כאשר הכניסה הראשית מאפשרת שלוש כאלו, כניסה שנייה עוד שלוש קפסולות וכל כניסה נוספת עוד שתי קפסולות.

באזור כתום - קפסולה תמנה 25 אנשים בלבד, כאשר הכניסה הראשית מאפשרת שתיים כאלו, וכל כניסה נוספת עוד שתי קפסולות.

תרנגולים במנהג הכפרות (צילום ארכיון: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כמו כן, במסגרת החגים המתקרבים, ארבעת המינים יימכרו כמוצרים חיוניים, יתאפשר קיום מנהג הכפרות בטווח מרחק 500 המטרים מהבית, תותר יציאה להלוויה בהשתתפות 20 אנשים, יציאה לטבילה במקווה טהרה, יציאה לריצה או להליכה מחוץ לבית ללא הגבלת מרחק - במסגרתה תותר ההגעה לחוף הים, אך תיאסר הכניסה למים.

מנגד, החינוך המיוחד יפעל כרגיל, מטפלת קבועה תוכל להגיע לבית שבו היא עובדת, וכך גם באשר לאנשים המסייעים לנכים ובעלי צרכים מיוחדים, ותתאפשר יציאה מהבית לצורך קבלת טיפול רפואי אלטרנטיבי או סוציאלי חיוני.

זאת ועוד, מרכזי היום לקשיש יישארו פתוחים תחת תו סגול של משרד הבריאות, הורים גרושים יוכלו להעביר את הילד מאחד לשני, יותרו פעילויות ספורט מקצועי ויהיה מותר לצאת לבית המשפט או להפגין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר