ייסגרו בסוף הצום

"שיחה קשה": הישיבות הגדולות יוחרגו מהתקנות

תקנות משרד הבריאות הקובעות כי "אנשים שגרים בפנימיות, מכינות וישיבות לא יורשו לצאת עד לסיום חג הסוכות", הובילו לשיחה קשה עם השר אדלשטיין, והישיבות הגדולות ככל הנראה יוחרגו (עולם הישיבות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הסגר שיכנס לתוקפו ביום שישי הקרוב, ערב ראש השנה, למשך שלושה שבועות, הכניס את הישיבות הגדולות ל'פלונטר' גדול, לאחר שתקנות משרד הבריאות הובילו לחשש כי בחורי הישיבות לא יוכלו לצאת לביתם במוצאי יום הכיפורים.

על פי התקנות החדשות, "אנשים שגרים בפנימיות, מכינות וישיבות לא יורשו לצאת עד לסיום חג הסוכות". בעקבות כך דרשו הישיבות מהנציגות החרדית פתרון מיידי.

ואכן היום (שלישי), כך נושע ל'כיכר השבת', שוחח יו"ר וועדת החוקה של הכנסת ח"כ יעקב אשר עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, שיחה שמקורבים לשניים תיארו ל'כיכר השבת' כ"קשה".

אשר דרש מאדלשטיין להחריג את הישיבות מתקנות משרד הבריאות, ולאפשר לתלמידים המסוגרים בהן ב'קפסולות' לשוב לביתם מיד במוצאי הצום, עם סיום 'זמן אלול', כבכל שנה.

אשר בוועדה שבראשותו (צילום ארכיון: ערוץ הכנסת)

גם עם היועץ המשפטי של משרד הבריאות עו"ד אורי שוורץ שוחח אשר, ושמע אותו מביע תרעומת על הניסיון להחריג מוסדות וישיבות מהתקנות וטוען כי הדבר לא מתאפשר מבחינה משפטית.

אלא שהשר עצמו, יולי אדלשטיין, נאות לבקשה החרדית והבטיח להחריג את הישיבות הגבוהות מהתקנות הרלוונטיות.

בעקבות כך, על פי המסתמן כעת, הישיבות אכן יוחרגו מתקנה זו, ומחר תתכנס ועדת החוקה בראשות אשר לאשר את התקנות החדשות הכוללות החרגה זו.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי ישיבות מסוימות, בהן קיימת התפרצות קורונה משמעותית. יידרשו להקצות משאבים לבניית סוכות במתחם הישיבה, כדי שיוכלו לשמש מחסה לאותם תלמידים, עד להחלמתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר