העוול זועק

אפליית החינוך המיוחד: "לתקצב בשוויונית"

פרסום ראשון: הורים לילדים בגני החינוך המיוחד החרדי זועמים בעקבות העובדה שהחלטת מנכ"ל משרד החינוך להכנסת המוכש"ר לתכנית אופק חדש, לא בוצע בפועל (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ילדי 'חינוך מיוחד' (צילום אילוסטרציה. ארכיון כיכר השבת)

זעם בקרב הורי ילדי גני החינוך המיוחד במוכשר: למרות שלפני פתיחת שנת הלימודים פרסם מנכ"ל משרד החינוך כי הוא מאמץ את דו"ח הצוות המיוחד להשוואת תקציב גני החינוך המיוחד במוכשר, עד עתה לא נעשה דבר כדי להביא לשיוויון מלא לילדי גני החינוך המיוחד במוכר שאינו רשמי.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', בדו"ח הובאה הודעה חד משמעית כי גני החינוך מיוחד יכנסו לאופק חדש באופן מלא כולל תיקון מודל תקצוב "בדומה לאופן בו מתוקצבים בתי הספר לחינוך מיוחד המוכרים שאינם רשמיים". ולמעשה כמו כל ילד במסגרות החינוך המיוחד הכלליות. כמו גם התחייבות כי הוא יחול כבר בתשפ"א, אך עד עתה לא יצא שום חוזר או הנחיות שיבהירו למנהלי הגנים כיצד להערך לכך.

במכתב ששלחו נציגי הורי החינוך המיוחד יחד עם פורום המוכר שאינו רשמי למנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי כתבו כי "להכנסת הגננות לאופק חדש כמו גם לשינוי מודל התקצוב יש השלכות מיידיות על תקציב הגנים ועל ההערכות. שנת הלימודים נפתחה זה מכבר אך מנהלי הגנים עדיין ממתינים להנחיות המשרד".

כזכור, המדינה התחייבה לבגצ כבר לפני חודשים ארוכים שבשנת התשפ"א הנושא יוסדר ויכנס לתוקף ולמרות זאת דבר לא אירע בשבועות האחרונים, על אף שהשנה החלה.

מהורי גני החינוך המיוחד במוכש"ר נמסר: "עם כל ההערכה לרצון הטוב, ועם העובדה כי מדובר בשר ובמנכ"ל חדשים, ילדי החינוך המיוחד סובלים מאפליה כבר שנים רבות ויש לטפל בנושא בדחיפות".

דוד שרפר יו"ר פורום המוכשר אומר כי מנהלים חייבים להערך לשינוי. "לא סביר כי המשרד הצהיר על מדיניותו אך לא פעל להעביר הנחיות ולהוציאה לפועל".

"תקופת הקורונה אינה מקילה על איש מהבחינה הכלכלית ויותר מכך על הורי החינוך המיוחד שילדיהם זכאים לכל תקציב באופן שיוויוני, כחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר