מתש"פ ועד תשפ"א

פרויקט מיוחד: ישי כהן מסכם שנה בראיונות עם המנהיגים

הגר"ד יוסף • רה"מ החליפי בני גנץ • יו"ר ש"ס אריה דרעי • יעקב אביטן • זאב אלקין • יעקב אשר • אל"מ איתי לוי • רב המשטרה • איילת שקד • רוני נומה והרב פישר • מסכמים את שנת תש"פ (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: יוחנן בלייך, זאב רוזנברג ומולי הרשקוביץ (גרפיקה: דבורה נוסבכר )

הגאון רבי דוד יוסף

חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, העניק ראיון חג מיוחד ל'כיכר השבת'. בראיון התייחס הגר"ד יוסף לנגיף הקורונה המתפשט בישראל, איבוד האמון במגזר החרדי והחובה להישמר להנחיות.

הגר"ד יוסף בראיון

הגר"ד יוסף התייחס לכשרות 'יחווה דעת' שהקים והוביל לטלטלה בעולם הכשרות הספרדי וכן לאפשרות שיתמודד בקרוב לתפקיד רבה הראשי של העיר תל אביב.

שר הביטחון בני גנץ

ראש הממשלה החליפי, שר הביטחון בני גנץ, התראיין לראשונה לתקשורת החרדית, כאן ב'כיכר השבת', וסיכם את השנתיים הסוערות מאז נכנס לפוליטיקה הישראלית. שר הביטחון הודה כי הממשלה לא פעלה נכון במאבק בנגיף הקורונה.

שר הביטחון בני גנץ בראיון

גנץ קרא לראשי המפלגות החרדיות לעמוד בערבות שהתחייבו לו שראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא יפרק את הממשלה בעוד כשלושה חודשים. כמו כן, גנץ הכחיש את טענות החרדים שהוא משתמש בחוק הגיוס כערובה לקיום הממשלה.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי

שר הפנים אריה דרעי סיכם את השנה בראיון מיוחד ל'כיכר השבת', ראיון שעורר סערה פוליטית לאחר התבטאותו כי הוא מעולם לא חתם על מסמך ערבות עבור בני גנץ, כך שהוא לא מחויב לו.

שר הפנים אריה דרעי בראיון

דרעי תקף את גנץ שלדבריו משתמש בחוק הגיוס כערובה לקיום הממשלה. כמו כן, התייחס דרעי למגפת הקורונה המכה בציבור החרדי, הסגר שהוטל בחגי תשרי ומצוקת חסידי ברסלב התקועים בגבול אוקראינה בלארוס.

השר זאב אלקין

השר זאב אלקין (הליכוד), התארח באולפן 'כיכר השבת', לראיון מיוחד לסיכום שנה סוערת במערכת הפוליטית וטען כי בני גנץ הוא היחיד שיקבע האם הוא יהיה ראש הממשלה וזה לפי ההתנהלות של 'כחול לבן' שהפכה לאופוזיציה בתוך הממשלה.

השר זאב אלקין בראיון

אלקין התייחס לחסידים שביקשו להגיע לציון רבי נחמן באומן ואמר כי אוקראינה לא מוכנה לקבל אותם וכי המכתב של רוני גמזו הציף את האנטישמיות במדינה. כן כן, תקף את הסגר ואת פרויקטור הקורונה שלדבריו הפך את המלצותיו כמו חביתה.

השר יעקב אביטן

השר לשירותי דת, יעקב אביטן, מונה לתפקיד בתקופה כה קריטית בה הוא עסוק בארגון מנייני תפילות בימים הנוראים. אביטן התייחס להחלטות הממשלה והסגר שהוטל דווקא בחגי תשרי.

השר יעקב אביטן בראיון

כמו כן, אביטן קרא לציבור שלא להקל בהגבלות משרד הבריאות ואמר: "אנשים הפכו ל'דעת תורה' - והנגיף מכה בנו. אנחנו לא פוסקי הדור ולא גדולי הדור".

יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), יו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת, הפך בחצי שנה האחרונה לאחד האנשים המשפיעים על חיי האזרחים כאשר החלטות קבינט הקורונה זקוקות לאישור הוועדה שבראשותו.

ח"כ יעקב אשר בראיון

ח"כ אשר הדגיש כי אכן יש בורות בלתי נתפסת אצל הפקידים אך הוא אינו חושב שיש רדיפה דת. אשר התייחס להתפטרות של ח"כ יעקב ליצמן וטען כי הוא צודק אך 'יהדות התורה' לא פורשת מהממשלה שכן יש עוד נושאים רבים שצריך לדאוג להם מהממשלה, כדוגמת חוק הגיוס.

ח"כ איילת שקד

שנה סוערת עברה על חברת הכנסת איילת שקד, שנה אותה היא מסיימת בספסלי האופוזיציה אך במקביל בסקרים סיעת 'ימינה' מזנקת וצופה על המספר 20 מלמעלה.

ח"כ איילת שקד בראיון

בראיון, באולפן 'כיכר השבת', תקפה שקד את התנהלות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בניהול משבר הקרונה, טענה כי הוא האשם באיבוד האמון של הציבור הישראלי. במקביל התייחס למשבר האמון במערכת המשפט והאפשרות שח"כ נפתלי בנט יתמודד על תפקיד ראש הממשלה, מול בנימין נתניהו.

אל"מ איתי לוי

מפקד מחוז ירושלים בפיקוד העורף, אל"מ איתי לוי, מפקד על המחוז בשבע השנים האחרונות אך לא שיער לרגע שיצטרך לפקד על אירוע כמו מגפת הקורונה.

אל"מ איתי לוי בראיון

בחודשים האחרונים הוא הכיר את המגזר החרדי מקרוב, את הרבנים, הצרכים והכשרויות. הוא זועם כשרואה את הדיווחים נגד הציבור החרדי בכלי התקשורת וקורא לאחות את הקרעים. כמו כן, אל"מ לוי חושב שמתווה הקפסולות לא קרס ונמצא תחת שליטה.

אלוף (מיל') רוני נומה

לצד הביקורת הקשה של ראשי הרשויות החרדים על משרד הבריאות וקבינט הקורונה, כולם מציינים כי אלוף (מיל') רוני נומה הוא קרן האור.

אלוף (מיל)

מאז מונה לפרויקטור הקורונה של העיר בני ברק, נומה הפך לראש חטיבת החרידם ב'מגן ישראל', ובנה את מתווה הקפסולות בעולם הישיבות. בראיון ישיר מהבידוד הוא מדגיש את הצורך לדבר האחד עם השני ולא האחד נגד השני.

רב המשטרה נצ"מ רמי ברכיהו

לצד איבוד האמון במגזר החרדי במשטרת ישראל, בשל אכיפת הגבלות הקורונה והעימותים במגזר, הרב רמי ברכיהו, הרב הראשי של המטרה, הפך למתווך בין הציבור החרדי לבכירי משטרת ישראל.

רב המשטרה בראיון

בראיון מיוחד באולפן מספר הרב ברכיהו על המאמצים לגשר בין הציבור החרדי למשטרה, דף המסרים שהעביר לקצינים בכדי שהשוטרים יכירו את הרגשות של המגזר החרדי, ועבודת רבני המשטרה בשגרה.

הרב בנימין פישר

כשמגפת הקורונה פרצה בסין התארח הרב בנימין פישר באולפן 'כיכר השבת' והחל להזהיר שהנגיף יתפשט בכל העולם וצפוי להכות במגזר החרדי.

הרב בנימין פישר בראיון

שבועות סופרים לאחר מכן הנגיף אכן הכה בעוצמה במגזר החרדי והרב פישר קרא לציבור לסגור את בתי הכנסת מחשש להדבקה המונית ואי ציות להנחיות. רבים ראו בקריאה הזויה אך מהר מאוד בתי הכנסת נסגרו והציבור הבין שהנגיף לא מבחין בין חרדים לחילונים.

בראיון סיכום שנה באולפן מזהיר הרב פישר כי אין לציבור החרדי לפזול למתרחש במגזר הכללי אלא להקפיד ב'ונשמרתם'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר