התפרצות הקורונה

כינוס חירום: מי ישוחרר - ומי יישאר בישיבה?

מנהלי הישיבות, פיקוד העורף ומשרד הבריאות ערכו הלילה פגישת זום וקיבלו החלטות כיצד יוכלו בחורי הישיבות לשוב לבתיהם למרות הסגר, ומי ייאלץ להישאר בבידוד בישיבה (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כנס חירום התקיים הלילה באמצעות הזום בו השתתפות כל מנהלי הישיבות מרחבי הארץ, לצד נציגי פיקוד העורף, נציגי משרד הבריאות וועד הישיבות.

בכינוס קיבלו מנהלי הישיבות הוראות מדויקות כיצד להתנהל בתקופת הסגר הכללי שייכנס לתקפו מחר (שישי). כמו כן קיבלו המנהלים הוראות כיצד ואם לשחרר את התלמידים לביתם במוצאי יום כיפור לחופשת בין הזמנים סוכות, זאת בצל הסגר שיימשך גם אז.

בין ההחלטות שהתקבלו בכינוס: "חולים יידרשו להשלמת תקופת הבידוד כחולה קורונה. שינוע חולים במוצאי יום כיפור רק באישור קופת החולים ובתנאים הנדרשים".

"חלה חובה להשלמת תקופת הבידוד כנדרש - 14 יום. כל עוד הסיכון לתחלואה קיים, יש להמשיך ולבצע זאת בישיבה".

"במידה ומבודד מעוניין לעבור לביתו, נדרש לאשר מול הרשות. על הישיבה להעביר למשל"ט עד יום שלישי את רשימת שמות המבודדים ויעדי הבידוד. הנסיעה של תלמיד בבידוד היא ברכב פרטי או בהסעה לכל תלמיד".

נומה חושף: כך בני הישיבות יחזרו אחרי כיפור

בדיון הציגו את השלכת הסגר על מתווה הישיבות: "יעד העל של הסגר מניעת התקהלויות וצמצום מגעים של הציבור לטובת הורדת התחלואה".

"מתווה הישיבות הוחרג מהסגר ונמצא במסגרת אישור הממשלה להמשך הפעלת הפנימיות בתקופת הסגר. עובדים המשתייכים למוסד הישיבה, יוכלו לנוע לצורך מילוי חובתם בישיבה".

עוד עדכנו אותם כי "תחבורה ציבורית תהיה רק באופן מצומצם. לא תהיה תחבורה ציבורית במוצאי יום כיפור אלא רק למחרת".

"בישיבות בהן התחלואה אפסית וחלפו מעל שבועיים מהחולה האחרון, שחרור יהיה ללא ביצוע כל בדיקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר