זמני התפילות

בגור סיימו בשעה 12:34 • ועד מתי התפללו שאר החסידים?

עם קפסולות או בניגוד להנחיות, הגיעו גם השנה אלפי חסידים להתפלל עם האדמו"רים בימי ראש השנה • סיקור מיוחד לסיום החג בחצרות הקודש • וגם: היכן ערכו לראשונה 'תשליך' בחג? (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
חסידי גור מגיעים לקפסולות, ערב ראש השנה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בחלק מהמקומות פעלו לפי ההנחיות, בחסידויות אחרות זלזלו בהם: גם השנה, במרבית חצרות הקודש הגיעו רבים מהחסידים להתפלל עם האדמו"רים בראש השנה.

גור:

בחצר הקודש 'גור' נערכו התפילות בראשות האדמו"ר ובהשתתפות כ-2000 חסידים שחולקו למפלסים שונים ולקפסולות בשטח בית המדרש החדש והישן.

הרבי עמד במהלך התפילות על הבימה המרכזית, בבית המדרש, משם ירד רק לתפילת שמונה עשרה. בלילה הראשון איחל הרבי 'לשנה טובה' לחסידים ממקומו, וללא שהחסידים עוברים לפניו, וזאת בשל השמירה הקפדנית על ההנחיות.

במהלך התפילות עמד הרבי על רגליו במשך רוב הזמן, כשלתפילת שחרית עבר לפני התיבה בשני הימים הרה"ח רבי שאול ברוז'קובסקי, ולתפילת מוסף ניגש הרה"ח רבי אברהם נחום לב, והרב רבי יצחק גולדקנופף, כולם מחשובי החסידים.

בקריאת התורה לאחר שהאדמו"ר עלה לתורה הוא התרחק מהבימה, לשם הוא חזר רק לקראת מעמד תקיעת שופר.

בתפילת מוסף ביום השני, חזרו בבית המדרש על התר"ת פעם נוספת, לאחר שהבעל תוקע שם לב כי הרבי לא המשיך באמירת 'היום הרת עולם'.

בסופו של דבר סיימו את התפילות בגור ביום הראשון בשעה 12:34, וביום השני של החג בשעה 12:25.

בעלזא:

בחצר הקודש בעלזא נערכו תפילות החג ברוב עם בהשתתפות החסידים ובראשות האדמו"ר שערך את שולחנו בשני ימי החג.

התפילות נערכו בהתרוממות גדולה, והרבי שימש בעל תוקע רק ביום השני של ראש השנה, כאשר התפילה הסתיימה בשעה 17:40, כשעה מאוחר יותר מסיום התפילה ביום הראשון.

באיאן:

בחצר הקודש באיאן נערכו התפילות בהשתתפות החסידים שהחליטו בכל זאת להגיע ולשהות בצל הרבי בימי ראש השנה, כאשר לראשונה השנה נערך 'מעמד ה'תשליך' בראש השנה ולא בעשרת ימי תשובה כנהוג, וזאת בשל המצב.

בנוסף, בשל המצב נערך בחסידות 'טיש' בליל החג בלבד, כאשר ביום הראשון התפילות הסתיימו בשעה 14:15, וביום השני בשעה 15:15.

תולדות אהרן:

בחסידות תולדות אהרן נערכו התפילות בבית המדרש המרכזי של החסידות בשכונת מאה שערים בירושלים בהשתתפות החסידים ובראשות האדמו"ר.

ביום הראשון הסתיימו התפילות בשעה 16:00, וביום השני בשעה 18:00.

סאדיגורה:

בחצר הקודש סאדיגורה בבני ברק נערכו התפילות בראשות הרבי הצעיר ובהשתתפות כלל החסידים ששהו בבני ברק לרגל ראש השנה.

בליל יום ב' דראש השנה ערך הרבי את שולחנו לאחר תפילת מעריב בנמשך כשעתיים וחצי, והתפילות הסתיימו ביום הראשון בשעה 14:15, וביום השני בשעה 15:00.

צאנז:

השנה, לא נערכו תפילות בראשות האדמו"ר יחד עם קהל החסידים, וזאת בשל העובדה כי האדמו"ר התגלה כנשא מאומת של נגיף הקורונה.

בליל החג יצא הרבי למרפסת ביתו שם איחל 'שנה טובה' לחסידים.

מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין:

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין התפלל את כל תפילות החג בישיבת פוניבז' בקפסולה מיוחדת שנבנתה במיוחד עבורו ב'מזרח' בבית המדרש, משם שימש ראש הישיבה כבעל תוקע לצד ה'מקריא' הגרב"ד פוברסקי שעמד מעבר למחיצה.

בליל החג לאחר תפילת מעריב לא עברו תלמידי הישיבה לפני ראש הישיבה, אלא נשארו כל אחד במקומו, משם התברכו לשנה טובה מפי ראש הישיבה.

לאחר מכן בדרך חזרה לביתו, עמדו תלמידים רבים ברחובה של עיר תוך שמירת מרחק והתברכו מפי ראש הישיבה ששהה בתוך קפסולה מיוחדת על גלגלים.

קליוולנד:

בחצר הקודש קליוולנד ציינו את ראש השנה הראשון ללא הרבי זצוק"ל. בנו וממשיך דרכו נשא דברי חיזוק והתעוררות לפני תקיעת שופר, במהלכם ציין את אביו זצ"ל שבמסירות נפש התעקש בשנה שעברה לשמש כחזן וכבעל תוקע למרות חולשתו.

מודז'יץ:

בחצר הקודש מודז'יץ נערכו התפילות בראשות האדמו"ר ובהשתתפות החסידים הצעירים שישבו בקפסולות בבית המדרש, כשהחסידים המבוגרים התאספו בעזרת הנשים בלבד, זאת כדי למנוע אפשרות של הדבקה בנגיף.

האדמו"ר עבר לפני התיבה לתפילת מוסף בימי החג, ומי ששימש בעל תוקע הוא הרה"ח רבי יחיאל שנקר.

סלונים:

בחצר הקודש סלונים נערכו התפילות וה'טישים' בראשות האדמו"ר ובהשתתפות המוני החסידים שבאו מכל רחבי הארץ כדי לחגוג את ראש השנה בצל הרבי.

בשל המצב התאפשרה הגישה לאדמו"ר אך ורק לבנו הצעיר ולאחד מנכדיו, כאשר כלל החסידים מרוחקים מהרבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר