מול כל העולם

ארה"ב תאכוף שוב את הסנקציות נגד איראן

מזכיר המדינה האמריקני הודיע על החזרת הסנקציות בעקבות אי חידוש אמברגו הנשק • רוחאני סירב להצרגש, ומסר בתגובה כי "אמריקה ניצבת בפני מפלה" • אירופה מתנגדת (אקטואלי)

(צילום: שאטרסטוק)

ארה"ב מבקשת לאכוף מחדש סנקציות על איראן לפי הסכם הגרעין, ה-JCPOA. - כך הודיע מזכיר המדינה, מייק פומפאו בציוץ בחשבון הטוויטר.

פומפיאו קרא למדינות נוספות להצטרף למהלך, והסביר כי וושינגטון "נקטה בצעד החלטי זה מכיוון שבנוסף לאי עמידתה של איראן בהסכם, מועצת הביטחון סירבה להאריך את אמברגו הנשק על איראן".

אמברגו הנשק על איראן, שהחל לפני 13 שנים, אמור לפקוע במהלך חודש אוקטובר 2020. באוגוסט דחה האו"ם את בקשת ארה"ב להאריך את האמברגו.

אך באירופה לא התרשמו לחיוב מההחלטה האמריקאית. משרד החוץ הגרמני צייץ הודעה בשם גרמניה, צרפת ובריטניה לפיה "ארה"ב חדלה להיות צד להסכם הגרעין, אחרי שהם החליטו לסגת ממנו ב-8 במאי 2018".

"כתוצאה מכך ניסיונה של ארה"ב לאתחל את סעיף ה-snapback הנו חסר משמעות משפטית. אנחנו ממשיכים להיות מחוייבים לשימור הסכם הגרעין".

נשיא איראן רוחאני אמר בתגובה: "המהלך של ארצות הברית מציב אותה בפני תבוסה ובפני תגובות שליליות מצד הקהילה הבין-לאומית. מעולם לא נכנענו ללחץ האמריקני, ונגיב בעוצמה לבריונות האמריקנית".

בישראל כמובן, בירכו. שר הביטחון בני גנץ מסר: "‏גם בימים אלו, איראן ממשיכה להיות סכנה בינלאומית ואזורית. מנהיגיה מוסיפים לפתח את פרויקט הגרעין, ומפעילים גרורות טרור ברחבי המזרח התיכון. המשך הלחץ של הממשל האמריקאי מול התוקפנות האיראנית הוא כלי הכרחי ואני מברך על המאמצים הבלתי מתפשרים כדי לבלום אותה ולקדם יציבות באזורנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר