מול התנגדות אירופאית

ארה"ב הרחיבה את הסנקציות על האיראנים

האמריקאים ממשיכים במאבק כנגד תכנית הגרעין האיראנית ואמש הם פרסמו רשימת סנקציות חדשה כנגד גורמים המעורבים בתכנית הגרעין והטילים האיראנית (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האמריקאים ממשיכים במאבק כנגד תכנית הגרעין האיראנית ואמש (שני) הם פרסמו רשימת סנקציות חדשה כנגד גורמים המעורבים בתכנית הגרעין והטילים האיראנית. הסנקציות החדשות הוטלו לצד ההכרזה האמריקאית על השבת כל הסנקציות שהסיר האו"ם בעקבות הסכם הגרעין ממנו פרשו האמריקאים לאחר הפרות חוזרות ונשנות של האיראנים.

בין האישים שנמצאים ברשימת הסנקציות החדשות, נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, שחזר להדק את היחסים בין ארצו לבין האיראנים, יחסים שהיו בעבר חמים בימי הנשיא צ'אבס.

האמריקאים הודיעו כי למרות שאמברגו הנשק של האו"ם על איראן אמור להסתיים בעוד חודש על פי הסכם הגרעין, הם מבטלים את סיום האמברגו. מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפיאו הזהיר כי מי שיפר את האמברגו על איראן מסתכן בסנקציות אמריקאיות.

כמעט כל האנשים והארגונים ברשימה שהציגה אמש ארה"ב, כבר נכללו בסנקציות שהטיל ממשל טראמפ על איראן אחרי הפרישה מהסכם הגרעין ב-2018, כך שלא מדובר ברשימה מפתיעה אלא רק ברענון הנושא בשל תאריך התפוגה המתקרב.

מנגד, צרפת, בריטניה וגרמניה, בעלות בריתה המרכזיות של ארה"ב שגם חתומות על הסכם הגרעין, אמרו כי לארה"ב אין זכות להפעיל את מנגנון הסנקציות מחדש מכיוון שפרשה מההסכם וכי למהלך האמריקני אין כל תוקף משפטי. בין כך ובין כך הבחירות המתקרבות בארה"ב וזהות המנצח בהן יכולות בהכרח לקבוע את גורלה של איראן בשנים הבאות, במידה וטראמפ ינצח שוב המאבק האמריקאי כנגד איראן ימשיך במלוא עוזו. אם ינצח ביידן הדמוקרטי, לא ברור עדיין כיצד ינהג בסוגיה הסבוכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר