פרשת לייפר

דיווח: כתב אישום נגד ליצמן, לאחר החגים

פרקליטות המדינה צפויה להגיש, לאחר החגים, כתב אישום נגד יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ יעקב ליצמן, בפרשת התערבות בהסגרת מלכה לייפר, כך מדווח העיתון 'ידיעות אחרונות' (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מלכה לייפר בדיון אמש (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

העיתון 'ידיעות אחרונות' מדווח הבוקר (שלישי) כי פרקליטות המדינה צפויה להגיש נגד ח"כ יעקב ליצמן, כתב אישום בגין מעורבותו בניסיון למנוע את הסגרתה של מלכה לייפר לאוסטרליה, בשל עבירות קשות שביצעה - על פי החשד - בתלמידותיה.

יצוין כי בית המשפט המחוזי בירושלים קבע אתמול שמלכה לייפר תוסגר לאוסטרליה, שם היא מואשמת בתקיפה חמורה של שלוש אחיות שלמדו בבית הספר שניהלה.

עורכי דינה צפויים להגיש ערעור על ההחלטה. יצוין כי בשל הקורונה, לייפר לא הייתה בבית המשפט, אלא השתתפה באמצעות שיחת וידאו.

בהכרעת בית המשפט נכתב כי "לאחר ששמעתי את כל הטענות שלכם החלטתי להורות על המשיבה כבת הסגרה לאוסטרליה והיא תשהה במשמרת שב"ס עד שהיא תוסגר".

ליצמן חוזר הביתה אחרי המלצות המשטרה (צילום: חיים גולדברג)

כזכור, לפני כשנה המליצה המשטרה להעמיד את ח"כ ליצמן, שהתפטר בשבוע שעבר מתפקידו כשר בממשלה, במספר פרשות. בין היתר בפרשת ההתערבות בהסגרת מלכה לייפר.

מתוך המלצות המשטרה: האירוע הראשון שנחקר במסגרת הפרשה עסק בחשד שליצמן ניסה להשפיע, לכאורה, באופן פסול על חוות דעתם של מספר פסיכיאטרים, עובדי משרד הבריאות, אשר מונו על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים לקבוע את כשירותה הנפשית של מלכה לייפר, המועמדת להסגרה לשלטונות אוסטרליה בגין תקיפת קטינות. החקירה זכתה לשם 'פרשת ההסגרה'.

המלצת המשטרה: נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לכאורה כנגד סגן שר הבריאות חה"כ יעקב ליצמן לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים והדחה בעדות.

בשבוע שעבר, לאחר התפטרותו מהממשלה, תקף ליצמן את התקשורת שהעלתה הערכה כי יתכן וליצמן פרש לפני שהיועמ"ש יחליט להגיש נגדו כתב אישום: יש איזה אתר, כיכר, כיכר המדינה... כיכר השבת". לדבריו, כל ההסברים שהועלו על ידי פרשנים ועיתונאים, "הכל הבל. אין משהו מאחורה. תלמדו: יש אנשים שיש להם עקרונות וערכים ומשלמים על זה מחיר בלב שלם”.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר