דו"ח אמ"ן:

"בתי החולים מתקרבים לקצה גבול יכולתם"

בעוד משרד הבריאות מחק את הנתונים על תפוסה כביכול עודפת במחלקות הקורונה, אחרי החשיפה כי הם שגויים, באגף המודיעין מתעקשים כי שיעור התחלואה אכן מקרב את בתי החולים לסף אי הספיקה (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
מחלקת קורונה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

דו"ח חדש של אגף המודיעין בצה"ל המתפרסם היום (שלישי) קובע, כי המצב הנוכחי בו ישנה עלייה של 50% במספר החולים במצב קשה מתחילת החודש, "מקרבת את בתי החולים לקצה גבול יכולתם".

מנגד, משרד הבריאות מחק בנתוניו העדכניים את שיעור התפוסה במחלקות הקורונה בבתי החולים, זאת לאחר חשיפת כתב 'חדשות 12' יואב אבן כי הנתונים שהציג בימים האחרונים על תפוסה עודפת אינם נכונים.

לפי הדיווח, בבית החולים שיבא, לדוגמה, מספרים כי התפוסה במחלקות הקורונה עומדת על 52% בלבד, בעוד במשרד הבריאות טענו כי המחלקה עמוסה ב-120% תפוסה.

גם בבית החולים הדסה עין כרם מתכחשים לנתוני ה-130% תפוסה שפרסם אודותם המשרד, וטוענים כי הם דווקא כן יכולים לקלוט עוד חולים, גם קשים ומורכבים - אם רק יינתן לכך התקציב.

כחלק מהגישה של קיום עומס מוגזם במחלקות הקורונה, אף הכריז אתמול כזכור מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי על היערכות למצב חירום, הכולל ביטול ניתוחים וטיפולים שאינם דחופים, והורה לכל בתי החולים לפתוח מחלקת קורונה נוספת.

יצוין, כי בדו"ח אמ"ן החדש נכתב עוד, כי מספר החולים החדשים בישראל הוא מהגבוהים בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה, וכן ש"אחוז הבדיקות החיוביות גבוה מאוד ביחס למרבית מדינות העולם, ומעיד על היקף תחלואה גבוה משמעותית מהמאותר בפועל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר