"בגלל הלשנה"

החלה אכיפת סגירת תלמודי התורה החרדים • צפו

מימוש סגר הקורונה: המשטרה סגרה מספר חיידרים שפעלו למרות ההחלטה שאוסרת להפעיל מוסדות חינוך, והטילה קנסות על מנהליהם. באחד המקרים, כך נטען, היתה זו "הלשנה" (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' בתשרי תשפ"א | 22.09.20
סגירת חיידר בעלזא (צילומים: עינת אמיר, דוברת המועצה המקומית גבעת זאב)

כמה ימים לאחר כניסתו לתוקף של הסגר במדינת ישראל, הכולל את השבתת מערכת החינוך, החלה בשעות האחרונות האכיפה על סגירת מוסדות שנותרו פתוחים במגזר החרדי.

כך בבני ברק, סגרה היום (שלישי) המשטרה מספר תלמודי תורה גדולים, בהם פרי חדש, לקח טוב, אור מרדכי ו'מרכז'. לחלק ממנהלי המוסדות אף ניתנו קנסות בסך 5,000 שקל, כקבוע בחוק.

גם בישוב גבעת זאב‎ בוצעה אכיפה, אלא שבמקרה זה היא בוצעה בהתערבות המועצה המקומית: יוסי אברהמי, ראש מועצת גבעת זאב, הגיע לכמה חיידרים בשכונת אגן האיילות, בליווי אנשי משטרה, ופיקח מקרוב על סגירתם.

בתיעוד שהגיע ל'כיכר השבת' נראים השוטרים וראש המועצה נכנסים לתלמוד תורה בעלזא, עם נציג פיקוד העורף, תוך שהם מציינים כי אנשי התחזוקה של המועצה בדרכם לסגור את המקום על מנעול ובריח.

ראש המועצה מוודא את סגירת הת"ת

אחד מתושבי השכונה מתאר, בשיחה עם 'כיכר השבת', כי לאחר מכן הגיעו השוטרים וראש המועצה לתלמוד התורה הליטאי 'דרכי יושר', שפעל אף הוא, והורו לתלמידים לחזור לבתיהם.

"הסיבה לכל זה", חושף התושב, "היא הלשנה של אדם שאינו מתגורר בשכונה, שהבוקר בא לקרבת הת"תים הללו, תיעד את הילדים נכנסים מבעד לשעריהם ובהמשך שיגר את התיעוד לראש המועצה.

יצוין, כי ראש המועצה יוסי אברהמי סירב להגיב לדברים, במענה לפניית 'כיכר השבת'. תגובתו תפורסם, מיד כשתתקבל.

ממשטרת ישראל נמסר, באשר לסגירת הת"תים בבני ברק: "אנו קוראים לציבור להמשיך ולהקפיד על ההנחיות, למענכם ולמען בריאותכם. נמשיך לבצע אכיפה בכל מקום בו תזוהה זילות בחיי אדם ובבריאות הציבור, ונסייע בכל האמצעים במאבק לבלימת התפשטות הנגיף".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר