פתח תקווה

אחרי סגירת המקווה: הרבנים נועדו עם רמי גרינברג

לאחר הסערה שפרצה בפתח תקווה בעקבות סגירת המקווה, נועדו הרבנים עם ראש העיר רמי גרינברג ליישור ההדורים, ובסיומה סוכם על מציאת פתרון וגיבוש מתווה. תיעוד (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ראש העיר גרינברג בפגישה עם הרבנים בבניין העירייה (צילום: עיריית פתח תקווה)

סערת המקוואות בפתח תקווה: לאחר הסערה שפרצה בפתח תקווה כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת', בעקבות סגירת מקווה הטהרה בשכונת גני הדר בראש השנה, היום (שלישי) נועדו רבני השכונה עם ראש העיר רמי גרינברג וההדורים יושרו.

כפי שדווח ב'כיכר השבת' אתמול, טענו תושבי העיר החרדיים, כי העירייה פעלה ללא סמכות וללא כל צורך ממשי, כאשר החליטה להטיל פיקוח אדוק על המקווה בשכונת גני הדר, בעיצומו של ראש השנה ואף לסגור אותו בשלשלאות ברזל.

הרב מטוצען נושא דברים נרגשים (צילום: עיריית פתח תקווה)

ראש העיר רמי גרינברג, קיבל את הביקורת, והחליט להיפגש היום אחר הצהריים עם רבנים בעיר ולנסות למצוא פתרון.

הפגישה התקיימה בבניין עיריית פתח תקווה, ונכחו בה; האדמו"רים מביטשנא ובערסגאז, רבה של קרית הבעש"ט והרבנים הגאונים, רבי אפרים מוטצען, רבי יקותיאל רונזבאום רב קהילת קהל חסידים, רבי ישראל גרינברגר רב בית המדרש ויז'ניץ, רבי צבי אלימלך הורוביץ רב קהילת צאנז-כפר גנים, רבי מאיר אלול רבה של שכונת 'חזון עובדיה' ורבי יעקב הרבסט ראש הכולל דברי יציב.

נלוו אליהם ונכחו בפגישה יעקב גנזלר, עסקן חסידות סערט ויז'ניץ וסמנכ"ל מוסדות הבעש"ט, שאף הנחה את הפגישה, יו"ר מוסדות הבעש"ט הרב שמעון הרבסט, הרב אהרון אסקל מנכ"ל מוסדות הבעש"ט והרב אפריים רייך מעסקניה החשובים של הקהילה.

הרב מוטצען בכה ודיבר ברגש רב על חשיבות ומעלת המקווה לעם ישראל, ועל החובה למצוא פתרון רשמי לפתיחתו. הרב דיבר בחומרה על החובה לשמור על הנחיות הקורונה וסיפר כי אביו זצ"ל נפטר בגלל הקורונה, אך יחד עם האבל על פטירת אביו, הדגיש הרב מוטצען, כי "אצל החסידים מאז הבעש"ט מסרו את הנפש על טבילה במקווה".

"זו הפעם השניה", הוסיף הרב בהתרגשות ואמר: "מאז תחילת מגיפת הקורונה שנסעתי עם רכב מחוז לאזור מגוריו, וזאת כדי להבהיר בפני ראש העיר את מעלת וחשיבות המקווה. נגרם לי צער גדול בראש השנה כשנאלצתי לקפוץ מעל הגדר כדי להיכנס ולטבול במקווה".

ראש העיר רמי גרינברג הסביר לעומתו כי סגירת המקווה לא נעשית באופן מכוון נגד מישהו, וכי ההוראה לסגור התקבלה לאחר שבמשרד לשירותי דת הצהירו בפניו כי על המקוואות להיסגר, ולאחר שבשיחה אישית עם פרויקטור הקורונה רוני גמזו הובהר לו כי המקוואות דינם להיסגר, ומאוחר יותר גם יועמ"ש משטרת ישראל הבהיר כי אלו הם ההנחיות של המדינה בנושא.

ראש העיר ביקש מהרבנים להעלות את הדרישה החשובה להסדרת המקוואות למעלה - אל חברי הכנסת והשרים, נציגי המפלגות החרדיות, שיפעלו בנושא באופן רשמי וימנעו בכך את הצורך של ראשי הערים הנאבקים בכל כוחם נגד התפשטות הקורונה, להתמודד עם החלטה כה גורלית וחשובה.

האדמו"ר מבישטניא שהתחיל לדבר - נשנק מדמעות ולאחר מכן דיבר באריכות על הצורך החשוב בטבילה במקווה, במיוחד בימים הנוראים.

רבה של קהילת ויז'ניץ תיאר בהרחבה כיצד נשמרים הכללים וההנחיות בציבור החסידי בעיר, אחריו דיברו הרבנים ומנהלי המוסדות שכל אחד בתורו ייצגו דעה אחידה וברורה כי דינם של המקוואות להיפתח, וכי חייבים לגבש מתווה בו יוכלו גברים לטבול במקווה טהרה באופן רשמי וברור.

ראש העיר קיבל את דברי כולם ושב והדגיש את הנכונות לסייע בפתיחת המקוואות במתווה שיוסכם על כל הצדדים הרלוונטיים, ובכפוף להנחיות המדינה בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר