אין סנכרון

מחדל: 5 חולי קורונה טסו לחו"ל ללא הפרעה

הם ידעו כי הם חולי קורונה מאומתים וחייבים בבידוד, אבל בכל זאת הגיעו לשדה התעופה הישראלי ומשם המריאו לעבר סרביה וטורקיה • הסיבה למחדל: אין סנכרון בין הרשויות (ארץ)

(צילום: Moshe Shai/Flash90)

נמל התעופה בן גוריון הופך למדגרת קורונה? בחדשות 12 נחשף הערב (שלישי) כי 5 חולי קורונה מאומתים המריאו לחו"ל, למרות שידעו כי הם נשאים של הנגיף, ללא הפרעה.

לפי הדיווח של יולן כהן, זה התחיל בשיחה של נציג קופת החולים לזוג חולי קורונה, שסיפרו שהם טסו לסרביה לחופשה משפחתית.

במקרה נוסף, של שיחה יזומה מטעם קופת החולים, התברר כי משפחה של חולי קורונה טסו לנופש בטורקיה.

המחדל גדול עוד יותר, כאשר מתברר כי האנשים שהיו עימם בטיסה, כלל לא מודעים לכך והם לא יודעים שהם צריכים לשהות בבידוד.

לאחר ריבוי המקרים קופת החולים פנתה לרשויות, אך אלו לא הצליחו בינתיים לאתר את חולי הקורונה - שאמורים גם לחזור לישראל בטיסות מסחריות.

הסיבה למחדל: המערכות בבקרת הגבולות לא מסונכרנות עם משרד הבריאות והמשטרה ולכן לא ניתן לדעת האם העולים למטוס נדבקו בקורונה.

בכירים בקופת החולים מסרו ל-N12: "אנחנו מציפים את הנושא בכל מפגש עם הרשויות אבל לצערנו נוכחים כל פעם מחדש שעדיין אין שום סינכרון בין המשרד למשטרה או לבקרת הגבולות".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל היא זאת שפנתה למשרד הבריאות מלכתחילה ודיווחה לו על הנושא. במדינת ישראל יש גוף האמון על העברת מידע על חולים ומבודדים והוא משרד הבריאות, שהוא גם הגורם שאמור להעביר לרשות ההגירה והאוכלוסין את המידע ללא כל תיווך משטרתי. לרשות סמכות מנהלית למנוע ולקנוס מפרי בידוד ולמשרד הבריאות האחריות על הנתונים.

"יצויין כי הצענו למשרד לסייע בפיתוח ממשק שיסדיר את הנושא, אולם משרד הבריאות נמנע מלהסדיר את הנושא ובתוך כך להסדיר את עלויות הפיתוח, הקמת מוקד זמין לרשות, וקבלת אחריות על הנתונים שעוברים. מדובר באירוע שכולו מקצה לקצה של שני הגופים הנ"ל וכל ניסיון לקשור אותו למשטרה עקום ומעוות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר