בתי הכנסת ייסגרו

הממשלה אישרה: סגר מלא ממחר ועד לאחר שמחת תורה

הממשלה אישרה הלילה את הטלת הסגר המלא החל ממחר, יום שישי, ועד לאחר שמחת תורה • גם בתי הכנסת ייסגרו, למעט במהלך יום הכיפורים • ההפגנות יוגבלו למרחב היציאה מהבית (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

לאחר דיון שנמשך שעות, הממשלה אישרה הלילה (חמישי) אתך הטלת הסגר המלא החל ממחר, יום שישי, ועד לאחר חג שמחת תורה. במסגרת הסגר, בתי הכנסת ייסגרו והתפילות יתקיימו במניינים מצומצמים, בקפסולות של 20 מתפללים, במרחב הפתוח, למעט במהלך יום הכיפורים שיותר לפתוח בתי כנסת.

גם שוק העבודה ייסגר במהלך ימי הסגר, מלבד עובדים חיוניים שיקבלו אישור מיוחד. ההפגנות יוגבלו למרחב היציאה מהבית, בקפסולות של 20 מפגינים. לאחר אישור הממשלה, הכנסת תאשר את הסגר עוד היום.

שר האוצר, ישראל כץ, הצביע נגד החלטת הממשלה להטיל סגר הדוק על המגזר בפרטי: "ניתן היה לקדם צעדים לבלימת המחלה מבלי לפגוע פגיעה אנושה במפעלים ועסקים במגזר הפרטי, שאינם מקבלים קהל ומקפידים היטב על הוראות משרד הבריאות. חוסנה הכלכלי של מדינת ישראל הוא חלק מהחוסן הלאומי ויש לשמור עליו".

בפתח הישיבה, נשא דברים ראש הממשלה שאמר: "אנחנו נמצאים ברגע האמת. הגל השני של הקורונה מכה בנו. התחלואה בישראל עולה, מספר החולים הקשים עולה, וגם מספר המתים".

"בימים האחרונים שמענו מהמומחים שאם לא ננקוט בצעדים מידיים וקשים אנחנו נגיע על פי התהום. כדי להציל את החיים של אזרחי ישראל נדרש מאיתנו להטיל סגר מלא למשך שבועיים. מיום שישי הקרוב ועד מוצאי שמחת תורה - אחר כך נמשיך בעוד שבועיים של סגר, אני מקווה שפחות הגבלות, אבל אני אומר מראש שזה תלוי בנתוני התחלואה. ככל שהמצב יאפשר אנחנו נחזור בהקדם לתכנית הרמזור ולניהול שגרת קורונה".

נתניהו הוסיף, "המטרה היא להוריד את רמת התחלואה והמטרה היא להציל חיים רבים בישראל, אבל הדבר הזה נדרש גם לטובת הכלכלה. מי שחושב שאנחנו יכולים לעבוד עם מגפה מתפרצת - טועה. ואם אנחנו צריכים לפעול ולנקוט בצעדים קשים, עדיף לעשות את זה בחגים, עכשיו, כשהכלכלה נמצאת בהילוך נמוך יותר".

יו"ר, ש"ס, השר אריה דרעי, החבר בקבינט הקורונה, אמר אמש בשיחה עם 'כיכר השבת', באומרו כי סגירת בתי הכנסת ביום כיפור, היא גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה.

לדברי השר דרעי, "אנחנו במצב מסוכן, וגם הרבנים מבינים את העניין. עמדנו על הזכות להתפלל בחוץ, במניינים. יום כיפור, שזה יום חריג בשנה, חום וצום, לכן בתי הכנסת ייפתחו".

"אבל לצד זאת, פרסמו את קריאתם של גדולי ישראל, שרצוי להתפלל בחוץ, בטח מי שנמצא בקבוצת סיכון. לשמור על מסכות וריחוק, זה לא משחק".

השר דרעי הוסיף, "מדובר במתווה מאוזן. אנחנו נמצאים במצב חירום מלא, עובדה שסוגרים את המשק, המשרדים הכל, אין תו סגול".

"ההתקהלות היחידה שתאושר בקפסולות של 20 איש, זו התפילה - בגלל החשיבות של התפילה", הסביר דרעי.

הוא הוסיף, "בפסח התפללנו במרפסות, כשהיינו עם 700 חולים ביום. היום, אנחנו עם פי 10, 7000 חולים מאומתים נוספים מידי יום, ונקווה שבסוכות לא נהיה עם 10.000".

"ועדיין, בסוכות נוכל להתפלל לא רק במרפסות, אלא במרחב הפתוח", כפי שכאמור, הוחלט הערב בקבינט הקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר